Costurile variabile pentru producerea vehiculelor electrice vor rămâne mai mari în comparație cu modelele cu motoare cu combustie în viitorul apropiat, a declarat duminică directorul general al Mercedes-Benz, adăugând că acest lucru va continua să alimenteze o concurență intensă, transmite Reuters.
Comentariile lui Ola Kaellenius vin în contextul în care Mercedes-Benz a dezvăluit mai multe detalii despre cea mai nouă arhitectură a vehiculului său electric, sedanul electric compact CLA, care va fi lansat anul viitor și care vizează o autonomie cu 30% până la 35% mai mare.
„Costurile variabile pentru o mașină electrică sunt mai mari. Și vor rămâne așa în viitorul apropiat”, a declarat Kaellenius jurnaliștilor la salonul auto IAA de la München, adăugând că costurile mai mari nu pot fi transferate clienților pe o bază similară.
Printre costurile variabile care influențează prețul producției de vehicule electrice se numără materiile prime pentru baterii, dezvoltarea de software și prețul energiei electrice.
Kaellenius a declarat că acesta este motivul pentru care grupul lucrează la optimizarea costurilor fixe și a alocării resurselor pentru a atinge aceeași profitabilitate cu mașinile electrice ca și cu motoarele cu combustie.
Noul CLA vizează un consum de energie de 12 kilowați pe oră la 100 de kilometri și o autonomie de 750 km, în comparație cu cei 17-18 kWh la 100 de kilometri ai unui model SUV compact EQA 350 pe care Mercedes îl oferă în prezent.
Întrebat cu cât de mult a redus costurile noii clase CLA față de generația anterioară, Markus Schaefer, directorul de tehnologie al Mercedes-Benz, a declarat că se îndreaptă spre o reducere semnificativă a costurilor pentru baterii.
Bateriile pentru CLA vor fi produse de furnizorul cheie CATL și ACC, în care Mercedes deține o treime.
CLA, care va intra în producție anul viitor și va ajunge pe piață din 2025, reprezintă o încercare de a reduce complexitatea în dezvoltarea modelelor, care a crescut semnificativ în ultimii ani, a declarat Schaefer.
Mercedes-Benz va oferi versiuni hibride și complet electrice, în timp ce nu sunt prevăzute versiuni diesel.