Deși croazierele reprezintă unul dintre sectoarele turistice cu cea mai rapidă creștere, cu 31,5 milioane de pasageri prognozați pentru 2023, există îngrijorări cu privire la impactul său asupra mediului, potrivit The Guardian.
New York Times a relatat în decembrie 2019 că un singur vas de croazieră acostat poate emite într-o zi la fel de multe gaze de eșapament diesel cât 34.400 de camioane care merg la ralanti, dar că acest lucru a fost aproape eliminat cu ajutorul energiei de pe uscat.
Operatorii de croaziere spun că navele pot reduce emisiile prin oprirea motoarelor și conectarea la energie electrică cu emisii reduse de carbon atunci când sunt ancorate în porturi. Însă o investigație a organizației openDemocracy a descoperit că navele de croazieră nu folosesc în mod regulat energia electrică de pe uscat la Southampton, cel mai mare port de croazieră din Marea Britanie.
În schimb, acestea se bazează pe motorină marină, care contribuie la poluarea locală a aerului, sau pe gaz natural lichefiat (LNG), care are un nivel mai scăzut de poluanți atmosferici, dar eliberează mai multe emisii de metan în atmosferă. Ambii combustibili contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră.