Photo 119934396 © Veerathada Khaipet | Dreamstime.com

UE este pe cale de a dilua noile norme Euro 7 în urma lobby-ului industriei. Limitele de dioxid de azot și testele de omologare rămân neschimbate față de normele actuale

UE este pe punctul de a atenua o parte importantă a legislației privind poluarea auto, în urma unui amplu lobby din partea industriei auto, care, potrivit experților, va genera costuri de sănătate și de mediu estimate la 100 de miliarde de euro, potrivit The Guardian.

O analiză furnizată de Consorțiul pentru emisii ultra-joase ale vehiculelor (Clove) în exclusivitate pentru The Guardian și Voxeurop arată că jumătate din economiile financiare preconizate de noile standarde Euro 7 privind emisiile auto vor fi pierdute din cauza daunelor cauzate de excesul de dioxid de azot. Acest gaz toxic este principalul contaminant eliberat de motoarele cu combustie, în special de cele diesel, și a fost responsabil pentru 49.000 de decese premature în UE și 5.750 în Marea Britanie în doar un an.

Clove, printre ai cărei membri se numără cei mai importanți specialiști europeni din mediul academic, de cercetare și de afaceri din sectorul auto, a acționat în calitate de consultanți plătiți pentru Comisia Europeană – de fapt, serviciul public al UE – pentru a examina cele mai eficiente opțiuni politice pentru Euro 7, cel mai recent dintr-o serie de proiecte de lege care reglementează poluarea cauzată de emisiile auto.

Cele 27 de state membre ale UE au încheiat în septembrie, un acord prin care limitele pentru dioxidul de azot (și alți poluanți nocivi, cum ar fi particulele ultrafine), precum și testele de omologare, vor rămâne practic neschimbate față de cele din legislația anterioară, Euro 6. Singura reformă semnificativă constă în faptul că, pentru prima dată, ar urma să fie reglementate limitele privind emisiile de particule provenite de la pneuri și frâne.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *