Cererea de mașini electrice cu baterii (BEV) și de top a ridicat vânzările Mercedes-Benz cu 6%, la 515.700 de unități în al doilea trimestru, și cu 5%, la 1.019.200 de unități în prima jumătate a anului 2023. Vânzările au fost impulsionate de cererea solidă în special în Germania și în Statele Unite, arată cifrele publicate marţi de producătorul german de maşini de lux.
Vânzările de vehicule electrice cu baterii Mercedes-Benz Passenger Cars au crescut la 56.300 de unități în al doilea trimestru, o creștere de 123% față de trimestrul din anul precedent, subliniind prioritatea scalării EV-urilor. Această creștere a fost determinată în principal de cererea pentru EQA (+73%) și EQB (+83%) și EQE Sedan (+157%). În primele șase luni ale anului 2023, Mercedes-Benz Passenger Cars a vândut 102.600 de BEV-uri la nivel mondial (+121%). Vehiculele complet electrice reprezintă acum 11% din vânzările globale de la începutul anului până în prezent. Incluzând hibrizii plug-in, Mercedes-Benz a vândut 187.600 de vehicule electrificate (+36%), ceea ce corespunde unei cote globale de xEV de 18% la sfârșitul lunii iunie.
Piața americană și-a continuat transformarea către mașinile electrice, cu o creștere a cotei vehiculelor electrice cu baterii Mercedes-Benz la 16% la sfârșitul lunii iunie, față de 3% în prima jumătate a anului trecut. Mercedes-Benz a anunțat săptămâna trecută că clienții din America de Nord vor avea acces la rețeaua Supercharger de la Tesla, un alt pas în direcția accelerării trecerii la vehiculele electrice.
„Cu accentul pus pe o creștere sustenabilă, am înregistrat vânzări mai mari în toate regiunile și segmentele principale – în special pentru vehiculele noastre electrice și de top. Rezerva noastră de produse dezirabile rămâne proaspătă, de exemplu prin introducerea noii Clase E și a CLE. Transformarea rețelei noastre de vânzări continuă cu introducerea cu succes a modelului de vânzări directe în Germania și Turcia în al doilea trimestru, după ce în Marea Britanie a fost introdus la începutul acestui an.”
Britta Seeger, membră a Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG, responsabilă pentru Marketing și Vânzări Mercedes-Benz Cars
Datele vin pe fondul performanţei solide înregistrate pe piaţa internă. În perioada aprilie-iunie 2023, livrările Mercedes-Benz au urcat cu 23%, la 58.600 vehicule, pe piaţa din Germania. Per total, în Europa au fost vândute 157.100 maşini Mercedes-Benz.
Asia rămâne cea mai importantă piaţă a Mercedes-Benz, vânzările au ajuns la 239.200 unităţi, din care 183.600 în China. În America de Nord compania a raportat un avans al vânzărilor de 3%, la 98.800 unităţi.
În funcţie de condiţiile de pe piaţă, Mercedes-Benz vrea ca până în 2030 să vândă doar maşini electrice.