Lego a oprit un proiect de fabricare a componentelor din sticle de băutură reciclate în loc de plastic pe bază de petrol, spunând că ar fi dus la creșterea emisiilor de carbon pe durata de viață a produsului, potrivit The Guardian.
Decizia, raportată pentru prima dată de Financial Times, a fost luată în urma eforturilor celui mai mare producător de jucării din lume de a cerceta materiale mai durabile, ca parte a unui val de companii care își reevaluează contribuția la emisiile globale, în contextul crizei climatice.
Compania daneză produce miliarde de piese Lego pe an, iar în 2021 a început să cerceteze o potențială tranziție la polietilen tereftalat (PET) reciclat de la acrilonitril butadien-stiren (ABS), care are nevoie de aproximativ 2 kg de petrol pentru a produce 1 kg de plastic. ABS este utilizat în aproximativ 80% din blocurile Lego.
„Este ca și cum ai încerca să faci o bicicletă din lemn în loc de oțel”, a declarat Tim Brooks, șeful departamentului de sustenabilitate al Lego, referindu-se la faptul că materialul care nu este pe bază de petrol este mai moale și necesită ingrediente suplimentare pentru durabilitate, precum și o cantitate mai mare de energie pentru procesare și uscare.
„Nivelul de perturbare a mediului de producție a fost de așa natură încât a fost nevoie să schimbăm totul în fabricile noastre” pentru a extinde utilizarea PET-ului reciclat, a spus el. „După toate acestea, amprenta de carbon ar fi fost mai mare. A fost dezamăgitor”.
Compania a declarat că în 2021 avea peste 150 de persoane care lucrau la sustenabilitate. Dar directorul executiv al Lego, Niels Christiansen, a declarat pentru FT că producătorul de jucării „a testat sute și sute de materiale”, dar nu a putut găsi un „material magic” pentru a rezolva problema sustenabilității.
În schimb, Lego își propune să facă fiecare parte a ABS-ului mai sustenabilă prin încorporarea mai multor materiale bio și reciclate. Christiansen a declarat că grupul va tripla cheltuielile pentru sustenabilitate până la 3 miliarde de dolari pe an până în 2025, promițând în același timp să nu transfere costurile mai mari către consumatori.