Pe măsură ce vehiculele electrice se înmulțesc, unele lanțuri de benzinării fac modificări costisitoare pentru a adăuga stații de încărcare pentru vehicule electrice în unitățile lor, transmite CNBC.
În cele mai multe cazuri, acestea nu renunță la pompele tradiționale de combustibil lichid. Dar în anumite locuri din lume, companiile au făcut o schimbare completă.
Locația, costul, cerințele de energie și timpul de conversie se numără printre multiplele considerente care influențează decizia unei stații de benzină de a converti toată sau o parte din infrastructura existentă pentru a permite încărcarea vehiculelor electrice.
„Să ne dăm seama cum să facem acest lucru pe un amplasament activ poate fi complex și provocator”, a declarat Neha Palmer, director executiv al TeraWatt Infrastructure, care dezvoltă o rețea de centre de încărcare a vehiculelor electrice pentru operațiuni de flotă în California, Arizona și New Mexico. „Cum se secvențiază construcția atunci când aveți vehicule care ar putea dori să alimenteze acolo?”.
Iată ce trebuie să știe proprietarii de benzinării despre tendința de încărcare a vehiculelor electrice și despre viitorul lor, potrivit CNBC.
Modelul de încărcare rapidă a vehiculelor electrice
Locațiile precum complexele de birouri, spitalele și hotelurile oferă de obicei o opțiune de încărcare mai lentă, deoarece oamenii stau în general pe loc ore întregi. Cu toate acestea, benzinăriile investesc în încărcătoare de nivel 3, care sunt mai puternice și încarcă în general o mașină în 20-30 de minute.
În timp ce stațiile de încărcare mai lente sunt adesea gratuite pentru șoferi, acest lucru nu este în general valabil pentru stațiile de încărcare rapidă, având în vedere cheltuielile operaționale curente, cum ar fi energia electrică și taxele suplimentare percepute de utilități în mediul comercial, a declarat Seth Cutler, director de operațiuni al EV Connect, ale cărui instrumente software ajută companiile să construiască rețele de stații de încărcare.
Marii francizori ai companiilor petroliere și dealerii auto sunt la bord
Pentru marii giganți petrolieri, adăugarea de încărcătoare de vehicule electrice este atât o acțiune defensivă, cât și ofensivă.
Numărul benzinăriilor a scăzut într-un ritm alert în ultimele trei decenii și se așteaptă ca această tendință să continue în anii următori, potrivit lui Shubhendra Anand, vicepreședinte al departamentului de cercetare și strategie al Market Research Future. De fapt, cel puțin un sfert dintre benzinăriile de la nivel global riscă să se închidă până în 2035, în lipsa unor modificări semnificative ale modelului de afaceri, potrivit firmei de consultanță BCG.
În SUA, administrația Biden are un obiectiv declarat de a avea 500.000 de încărcătoare pentru vehicule electrice la nivel național, iar vehiculele electrice să reprezinte cel puțin 50% din vânzările de mașini noi până în 2030. Conform estimărilor actuale ale administrației, există mai mult de trei milioane de vehicule electrice și peste 130.000 de încărcătoare publice la nivel național.
Marile companii petroliere europene se numără printre liderii din sectorul energetic în ceea ce privește impulsionarea globală a încărcării vehiculelor electrice.
Shell are centre de mobilitate cu încărcare exclusiv pentru VE în China și în Olanda, pe lângă locația din Fulham, Anglia. Compania intenționează să dețină peste 70.000 de puncte publice de încărcare a VE la nivel mondial până în 2025 și 200.000 până în 2030, potrivit unei declarații transmise prin e-mail de Barbara Stoyko, vicepreședinte senior pentru mobilitate al Shell Americas.
BP consideră, de asemenea, că este nevoie de stații mixte de realimentare hibridă și de încărcare a vehiculelor electrice, potrivit lui Sujay Sharma, director executiv al diviziei de încărcare a vehiculelor electrice a BP în SUA.
„Benzinăriile din prezent sunt bine poziționate pentru a adopta încărcarea vehiculelor electrice datorită amplasării în zone cu cerere mare, pe lângă ofertele de confort existente, inclusiv toalete, mâncare și băuturi”, a declarat Sharma într-un e-mail.
De asemenea, dealerii de mașini de franciză se implică din ce în ce mai mult, datorită impulsurilor din partea unor producători auto precum GM și Ford.
De la sfârșitul anului trecut, 65% dintre dealerii Ford au optat pentru programul de certificare EV (puțin sub 2.000, conform datelor Ford), deoarece a început să facă rolul dealerilor auto central în procesul de tranziție la EV.
National Automobile Dealers Association din SUA a declarat într-un comunicat din luna mai că proprietarii de francize vor cheltui aproximativ 5,5 miliarde de dolari pentru infrastructura EV la nivelul mărcilor OEM, costurile per magazin variind de la 100.000 de dolari la peste 1 milion de dolari.
Costurile inițiale pot fi foarte mari, dar subvențiile ajută
Adăugarea capacităților de încărcare a vehiculelor electrice nu este o decizie pe care proprietarii ar trebui să o ia cu ușurință. Într-adevăr, rentabilitatea investiției ar putea fi în medie de șapte până la 10 ani, potrivit unei estimări furnizate de Yair Nechmad, cofondator și director executiv al Nayax, o platformă globală de abilitare a comerțului și plăți, care își oferă serviciile pentru benzinării.
Hardware-ul și software-ul pentru încărcarea rapidă pot costa între 50.000 de dolari pentru un încărcător și 500.000 de dolari pentru mai multe încărcătoare rapide și distribuitoare, a declarat Michael Hughes, director de venituri al ChargePoint Holdings, o companie tehnologică care produce hardware și software pentru încărcarea vehiculelor electrice pentru a ajuta șoferii să găsească stații de încărcare și facilități locale. Între timp, infrastructura, care include costurile pentru deschiderea terenului, alimentarea cu energie electrică, permisele și contractorii, costă în general de două ori mai mult, a spus el.
Acest lucru face recomandabilă suportarea tuturor modificărilor de infrastructură în avans, chiar dacă o benzinărie intenționează să pună la dispoziție doar câteva încărcătoare la început, a declarat Rohan Puri, director executiv al Stable Auto Corporation, care ajută la creșterea rentabilității stațiilor de încărcare pentru companiile care le dețin și le operează. Sfatul său: „Puneți atâta energie cât credeți că veți avea nevoie peste 10 ani.”
În SUA, există numeroase stimulente federale, de stat și de utilități pentru ca întreprinderile comerciale să achiziționeze și să instaleze încărcătoare rapide. Printre acestea se numără Programul NEVI Formula al Administrației Federale a Autostrăzilor din cadrul Departamentului de Transport al SUA, care oferă finanțare generoasă statelor pentru a implementa în mod strategic stații de încărcare a vehiculelor electrice.
Locația este un factor cheie
Chiar și cu stimulente, pot exista bariere la intrare, locația fiind un factor important. Potrivit Departamentului de Energie al SUA, 80% din încărcarea vehiculelor electrice se face la domiciliu, ceea ce face ca adăugarea încărcării vehiculelor electrice să fie mai puțin atractivă pentru benzinăriile din oraș, a declarat Hughes. De asemenea, benzinăriile locale nu dispun, în general, de facilități care să îi distreze pe oameni în timp ce își încarcă vehiculele.
Proprietatea imobiliară poate fi, de asemenea, prohibitivă. O benzinărie tradițională poate avea două insule cu câte patru pompe pentru combustibil lichid; pentru aceeași rată de utilizare ar fi necesare aproximativ 40 de stații de încărcare, a spus Hughes.
În schimb, stațiile de benzină situate de-a lungul autostrăzilor principale, între destinații foarte circulate, pot fi ideale pentru centrele de încărcare electrică. Aceste locații tind să aibă mai multe facilități, oferind oamenilor posibilitatea de a lua o cafea, de a mânca ceva rapid, de a-și întinde picioarele sau de a plimba câinele în timp ce își încarcă vehiculul, a spus Hughes.