Piața vehiculelor „verzi” înregistrează o creștere aproape constantă, în contextul în care atât românii de rând cât și companiile din piața locală sunt impulsionate de subvenții și de contextul general pentru a alege vehicule electrice sau hibrid.
Datele APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile) până la luna octombrie arată că vehiculele electrice și cele full hibrid (HEV) au reprezentat în 2022 o cincime din înmatriculările noi de autoturisme înregistrate pe plan local, în comparație cu un procent de 12,8% în aceeași perioadă a anului trecut.
În schimb, dacă ne uităm la evoluția din luna octombrie comparativ cu cea din luna septembrie, înmatriculările de vehicule electrice și cele full hibrid au pierdut două procente în imaginea generală. Totuși, trebuie să ținem cont și de faptul că înmatriculările totale au încetinit în octombrie comparativ cu luna anterioară.

sursa: APIA

sursa: APIA
Atunci când vine vorba de segmentarea vehiculelor „verzi” înmatriculate în primele zece luni ale anului, segmentul vehiculelor electrice reprezintă 38,9% din total, în creștere față de 21,2% în aceeași perioadă a anului trecut.

sursa: APIA
Dacia este marca cu cele mai multe vânzări pe segmentul vehiculelor electrice în piața locală în 2022, urmată de Tesla și Volkswagen. În 2021, Volkswagen a ocupat prima poziție.

sursa: APIA
Mercedes-Benz ocupă prima poziție în categoria vehiculelor plug-in hibrid (PHEV).

sursa: APIA
Pe segmentul vehiculelor full hibrid clasamentul este condus de Toyota, cu 6.981 de unități, iar clasamentul este continuat de Hyundai și Honda.

sursa: APIA