ID 320119682 | Volvo © Jlhope | Dreamstime.com

Volvo renunță la obiectivul de a avea o flotă complet electrică până în 2030

Producătorul auto suedez Volvo Cars a anunțat miercuri că renunță la obiectivul său de a trece complet la vehicule electrice până în 2030, adăugând că se așteaptă să mai producă câteva modele hibride.

Mai mulți mari producători auto au observat o încetinire a cererii pentru vehicule electrice, în parte din cauza lipsei de modele accesibile ca preț pentru consumatori, dar și a implementării lente a stațiilor de încărcare. Între timp, se pregătesc și pentru efectele noilor tarife impuse de Uniunea Europeană importurilor de mașini electrice produse în China, potrivit Reuters.

Volvo Cars a transmis, într-un comunicat, că își propune acum ca între 90% și 100% din mașinile vândute să fie complet electrice sau modele plug-in hibrid până în 2030.  Hibridele plug-in vor fi o parte esențială a creșterii profitului viitor, a spus compania într-un comunicat separat.

Volvo Cars vinde un mix de mașini electrice și hibride și până acum a rămas ferm angajată planurilor sale de a vinde doar mașini complet electrice până în 2030, chiar și în timp ce rivalii săi au început să-și reducă ambițiile. Unele dintre mașinile complet electrice emblematice ale Volvo sunt EX90 și EX30, ambele SUV-uri.

Cererea crescută pentru mașinile hibride a determinat o schimbare strategică în sector, care inițial avea ca obiectiv eliminarea treptată a hibridelor în favoarea vehiculelor complet electrice.

Toyota, unul dintre cei mai lenți producători auto mari în dezvoltarea vehiculelor electrice, continuă să parieze puternic pe hibride, cu un număr crescut de modele. Producătorul auto francez Renault a declarat că va continua să lanseze modele hibride.

Îngrijorările cu privire la autonomia vehiculelor electrice sunt printre motivele pentru care cumpărătorii s-au orientat către hibride, adesea mai accesibile și mai convenabile.

Volvo Cars, care este deținută în majoritate de Geely din China, a declarat că răspunde la condițiile de piață în continuă schimbare și la cerințele clienților.

„Este o abordare pragmatică… pentru a ajuta clienții noștri să facă trecerea la complet electric. Pentru mulți clienți, în multe piețe, aceasta va fi o tranziție treptată”, a declarat Erik Severinsson, șeful strategiei și directorul de produs, pentru Reuters.

Până în 2025, Volvo Cars se așteaptă acum ca mașinile verzi – atât vehiculele complet electrice, cât și hibridele – să reprezinte între 50% și 60% din volumul vânzărilor. Obiectivul anterior pentru 2025 era ca cel puțin 50% dintre mașini să fie complet electrice, restul fiind hibride.

„Suntem siguri că viitorul nostru este electric,” a declarat CEO-ul Jim Rowan. „Cu toate acestea, este clar că tranziția către electrificare nu va fi liniară, iar clienții și piețele se mișcă cu viteze diferite.”

Compania, care s-a mândrit că este un pionier în domeniul vehiculelor electrice, a cerut, de asemenea, politicienilor „politici guvernamentale mai puternice și mai stabile” pentru a sprijini tranziția.

Reorientarea către hibride vine în ciuda eforturilor de ani de zile ale mai multor țări de a împinge producătorii auto să elimine cât mai repede motoarele cu combustie internă care emit CO2.

Photo: ID 320119682 | Volvo © Jlhope | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *