Volkswagen intenționează să investească în mine pentru a reduce costul celulelor de baterii, să acopere jumătate din cererea proprie și să vândă către clienți terți, a declarat membrul consiliului de administrație al producătorului auto responsabil cu tehnologia, citat de Reuters.
Strategia sa se aliniază la o tendință mai largă a constructorilor de automobile care caută un control mai mare asupra unor părți ale lanțului de aprovizionare lăsate în mod tradițional în seama terților, de la generarea de energie la aprovizionarea cu materii prime, în timp ce concurează pentru resursele limitate de care au nevoie urgentă pentru a îndeplini obiectivele de electrificare.
Cel mai mare constructor auto european vrea ca unitatea sa de baterii PowerCo să devină un furnizor global de baterii, precum și să acopere jumătate din cererea proprie cu fabrici situate în principal în Europa și America de Nord, a declarat Thomas Schmall într-un interviu acordat Reuters.
PowerCo va începe prin a livra celule către Ford pentru cele 1,2 milioane de vehicule pe care constructorul auto american le construiește în Europa pe platforma electrică MEB a Volkswagen, a spus el.
Constructorul auto a încheiat parteneriate de aprovizionare cu companii miniere din Canada, unde va construi prima sa fabrică de baterii din America de Nord.
Astfel de parteneriate care garantează finanțarea pot scurta ani din timpul de dezvoltare a minelor pentru companiile minere tinere, a declarat John Meyer, analist senior la banca de investiții de tip boutique SP Angel.
Schmall a refuzat să comenteze cu privire la alte locații avute în vedere sau la momentul în care Volkswagen ar putea investi direct în mine, până când piața va fi mai stabilă.
„În viitor, va exista un număr select de standarde pentru baterii. Prin intermediul volumului nostru mare și al afacerii noastre de vânzări la terți, dorim să fim unul dintre aceste standarde”, a spus el.
Achiziționarea de baterii la un cost rezonabil reprezintă o provocare pentru producători auto precum Volkswagen, Tesla și Stellantis, care încearcă să facă vehiculele electrice (VE) accesibile.
Doar Tesla a promis mai multe investiții în producția de baterii decât Volkswagen, arată o analiză Reuters – deși chiar și producătorul american de vehicule electrice se luptă să își intensifice producția și recrutează furnizori asiatici pentru a ajuta.
Puțini constructori auto au dezvăluit participații directe în mine, dar mulți au încheiat înțelegeri cu producătorii pentru a se aproviziona cu litiu, nichel și cobalt și a le transmite furnizorilor lor de baterii.
Asigurarea acestor resurse la timp, în apropierea rafinăriilor și din afara Chinei este esențială pentru a câștiga cursa pentru baterii, a declarat Geordie Wilkes de la Institutul pentru Resurse Durabile al UCL.
PowerCo, înființată anul trecut, are ca obiectiv vânzări anuale de peste 20 de miliarde de euro până în 2030.
Este o foaie de parcurs ambițioasă pentru o unitate care nu produce încă la scară largă. Producția va începe în 2025 la uzina PowerCo din Salzgitter, Germania, în 2026 la Valencia, Spania, și în 2027 în Ontario, Canada.
Cu toate acestea, Schmall este încrezător că producătorul auto se poate extinde rapid – și trebuie să facă acest lucru dacă dorește să construiască un EV accesibil, în care 40% din costuri provin de la baterie.
Volkswagen a publicat joi detaliile unui EV de 25.000 de euro pe care intenționează să îl vândă în Europa începând cu 2025.
În planul de cheltuieli de 180 de miliarde de euro pe cinci ani al Volkswagen, până la 15 miliarde de euro sunt alocate pentru cele trei fabrici de baterii anunțate și pentru aprovizionarea cu materii prime.