Photo 24189673 | Airplane © Tommy Beattie | Dreamstime.com

Virgin Atlantic a programat primul zbor transatlantic din istorie alimentat cu combustibil de aviație 100% durabil în acest an

Un consorțiu condus de Virgin Atlantic a anunțat vineri că a programat primul zbor transatlantic din istorie care utilizează 100% combustibil de aviație sustenabil (SAF) pentru 28 noiembrie 2023, în urma finalizării cu succes a unui test cheie la sol și în așteptarea altor aprobări de reglementare și teste, scrie ESG News.

Viitorul zbor, care necesită în continuare aprobări și teste suplimentare de reglementare, va fi efectuat cu un Boeing 787 Dreamliner, care va zbura de la Londra Heathrow la New York JFK.

Consorțiul include Rolls Royce, Boeing, Universitatea din Sheffield, Imperial College London și Rocky Mountain Institute, iar inițiativa este finanțată de Departamentul pentru Transporturi al guvernului britanic.

Anunțul vine în urma promisiunii făcute anul trecut de guvernul britanic de a realiza primul zbor transatlantic cu emisii nete zero, alimentat cu combustibil de aviație 100% sustenabil, până la sfârșitul anului 2023, și a anunțului făcut în decembrie de guvern, potrivit căruia Virgin Atlantic a câștigat un concurs pentru a primi finanțare pentru operarea zborului.

Combustibilul reprezintă marea majoritate a emisiilor din sectorul aviației. Produși, în general, din resurse durabile, cum ar fi uleiurile reziduale și reziduurile agricole, producătorii de SAF estimează că acești carburanți pot duce la reduceri ale emisiilor de GES pe durata ciclului de viață de până la 85% în comparație cu carburanții convenționali.

Cu toate acestea, eforturile de creștere semnificativă a utilizării SAF de către companiile aeriene se confruntă cu provocări semnificative, inclusiv oferta redusă disponibilă în prezent pe piață și prețurile cu mult peste cele ale combustibililor convenționali pe bază de combustibili fosili. În prezent, SAF reprezintă mai puțin de 0,1% din volumele de combustibil pentru avioane cu reacție, iar standardele privind combustibilii permit în prezent doar un amestec de 50% SAF în motoarele avioanelor comerciale.

Compania a declarat că zborul va demonstra potențialul SAF ca înlocuitor 100% al combustibililor pentru avioane pe bază de combustibili fosili.

Shai Weiss, CEO, Virgin Atlantic, a declarat: „Zborul transatlantic cu combustibil 100% sustenabil pentru aviație va fi un moment istoric în foaia de parcurs a aviației către decarbonizare. Alături de transformarea flotei, SAF este cea mai ușor de găsit modalitate de decarbonizare a industriei noastre, dar în prezent nu există suficientă ofertă și, fără aceasta și fără colaborarea radicală necesară pentru a o produce, nu ne putem atinge obiectivele pentru 2030.”

SAF pentru acest zbor va fi furnizat de furnizorii de combustibil Air bp și Virent și va include un amestec de 88% esteri și acizi grași hidroprocesați (HEFA), care utilizează grăsimi, uleiuri și unsori reziduale ca materie primă, și 12% kerosen aromatic sintetic (SAK), derivat din zaharuri vegetale.

În paralel cu programarea zborului, Virgin Atlantic și Rolls-Royce au confirmat finalizarea cu succes a unui test la sol pe motorul Rolls-Royce Trent 1000 care utilizează 100% SAF, marcând o etapă importantă în procesul de aprobare.

Rob Watson, președinte al diviziei civile aerospațiale la Rolls-Royce, a declarat: „Suntem incredibil de mândri că motoarele noastre Trent 1000 vor asigura primul zbor care va folosi 100% combustibil sustenabil pentru aviație peste Atlantic. Confirmarea faptului că am finalizat cu succes astăzi testul la sol al motorului Trent 1000, folosind amestecul 100% SAF ales, ne oferă o încredere sporită în ceea ce privește performanța și funcționarea motorului înainte de zborul din noiembrie. Zborul va reprezenta o piatră de hotar incredibilă pentru întreaga industrie aviatică în călătoria sa către emisii nete de carbon zero.”

„Întreprinderile mai mici sunt motoare esențiale de creștere în Turcia, dar multe dintre ele se luptă să acceseze fondurile de care au nevoie, mai ales în actualul climat economic dificil”, a declarat Wiebke Schloemer, directorul IFC pentru Turcia și Asia Centrală. „Investiția noastră urmărește să răspundă acestei nevoi stringente, contribuind în același timp la consolidarea bazei de capital a unui client de lungă durată prin finanțarea prin datorii subordonate.”

IFC și Akbank sunt parteneri din anul 2000 și au cooperat anterior în mai multe domenii, inclusiv în domeniul finanțării combaterii schimbărilor climatice, al sprijinirii întreprinderilor mai mici din regiunile afectate de refugiați și al creditelor ipotecare ecologice.

FC sprijină dezvoltarea sectorului privat din Turcia de peste 50 de ani și a investit peste 11 miliarde de dolari numai în ultimii 10 ani. Türkiye reprezintă a treia cea mai mare expunere pe țară a IFC la nivel global, cu un portofoliu angajat de aproape 4,7 miliarde de dolari până în iunie 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *