Photo 258626918 / Pollution © Witsarut Sakorn | Dreamstime.com

Studiu Flip: 7 din 10 companii aplică cel puțin un principiu specific economiei circulare

Circa 70% din companiile din România aplică cel puțin un principiu specific economiei circulare, conform unui sondaj realizat de startup-ul Flip împreună cu iZi data.

Studiul a fost făcut pe un eșantion de 631 de companii din România, dintre care 262 de clienți Flip Business și restul non-clienți. În continuare, rezultatele sunt raportate în studiu diferențiat pe clienții Flip și pe non-clienți, dar de cele mai multe ori diferențele sunt doar de câteva procente.

Principalele concluzii ale studiului arată că, dintre clienții Flip Business, 77% aplică deja principiile economiei circulare, precum și 71% dintre companiile din eșantionul general.

În ceea ce privește interesul viitor în adoptarea acestor principii, în rândul clienților Flip  procentul este de 63%, în vreme ce pentru alte companii, acesta este de 60%.

Pentru mai mult de jumătate din companii, indiferent de eșantion, principalele soluții specifice ale economiei circulare pe care le folosesc sunt reutilizarea produselor și materialelor, reciclarea produselor și materialelor și repararea produselor și materialelor.

Circa jumătate dintre companii declară̆ că accesul la economia circulară le este la îndemână.

Acest lucru se remarcă mai ales în rândul companiilor cu numărul angajaților cuprins între 10 – 49 angajați (62% în rândul companiilor clienți Flip Business și 59% în rândul companiilor din eșantionul general).

Principalele obstacole de care se lovesc companiile în adoptarea principiilor economiei circulare sunt, pentru clienții Flip, persoane juridice: obișnuința cu procedurile actuale/ rezistența la schimbare din partea angajaților etc. – 45%; lipsa de resurse și cunoștințe specializate în domeniul sustenabilității și economiei circulare – 41%; financiare – achiziții mai scumpe, amortizarea costurilor de lungă durată, costurile inițiale ridicate etc. – 37%.

În cazul companiilor din eșantionul general, principalele bariere sunt: lipsa de resurse și cunoștințe specializate, ce ocupă primul loc (51%), urmată de motivele financiare (48%), iar pentru 43% dintre ele, topul obstacolelor este completat de reglementări și politici publice insuficiente sau neclare în domeniu, dar și de disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor din categoria reciclabile/recondiționate.

În ceea ce privește motivațiile pentru a adopta principiile economiei circulare, în principal, companiile, atât clienții Flip Business cât și non clienții, declară că sunt motivate de aspecte precum avantajul economisirii (73% & 69%), gravitatea situației climatice (54% & 56%), dar și rațiunile financiare – subvenții, granturi, etc. (30% & 41%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *