Photo 41190332 © Ken Wolter | Dreamstime.com

Salesforce adaugă capabilități de raportare ESG automată la platforma de sustenabilitate

Furnizorul de soluții CRM Salesforce a anunțat lansarea SASB Report Builder în cadrul soluției sale de gestionare a sustenabilității Net Zero Cloud. Astfel, compania extinde platforma cu funcționalități care permit utilizatorilor să automatizeze publicarea datelor ESG, în conformitate cu standardele Sustainability Accounting Standards Board (SASB), potrivit ESG Today.

SASB a fost fondat în 2011, cu misiunea de a stabili standarde de raportare ESG specifice industriei pentru companii. Standardele stabilite de SASB sunt concepute pentru a permite investitorilor să evalueze importanța informațiilor raportate privind sustenabilitatea și să compare companiile în funcție de acești parametri la nivel global. În 2021, SASB a fuzionat cu International Integrated Reporting Council (IIRC) pentru a lansa Value Reporting Foundation, care și-a anunțat ulterior propria consolidare în cadrul IFRS Foundation la lansarea International Sustainability Standards Board (ISSB).

Lansarea noilor capacități are loc în contextul în care companiile din întreaga lume sunt supuse unei presiuni tot mai mari pentru a îndeplini cerințele de reglementare în materie de climă și ESG, multe dintre acestea incluzând sau făcând referire la standardele SASB. Săptămâna trecută, ISSB a lansat oficial noile sale standarde globale de publicare a informațiilor privind durabilitatea și clima, care vor impune publicarea de informații specifice fiecărui sector și vor cere companiilor să ia în considerare standardele SASB pentru a identifica riscurile și oportunitățile legate de durabilitate, precum și indicatorii aferenți.

Autoritățile de reglementare din principalele jurisdicții din întreaga lume, inclusiv din Europa, Regatul Unit și SUA, printre altele, au introdus sau pregătesc cerințe obligatorii de raportare privind sustenabilitatea pentru companii, iar cele mai multe dintre acestea vor fi puternic influențate de standardele ISSB.

Nicolai Lundy, șeful departamentului de relații cu piața din cadrul Fundației IFRS, a declarat: „Suntem foarte încântați să vedem că Salesforce folosește standardele SASB în noul SASB Report Builder. Prin integrarea standardelor bazate pe industrie în platforma Net Zero Cloud, SASB Report Builder poate ajuta companiile să monitorizeze, să gestioneze și să raporteze riscurile și oportunitățile legate de sustenabilitate relevante pentru industria lor. De asemenea, acest lucru poate ajuta companiile să se pregătească pentru noile standarde ISSB.”

Salesforce a lansat Net Zero Cloud în 2019 (sub denumirea de „Sustainability Cloud”) pentru a oferi utilizatorilor o vedere la 360 de grade a impactului lor asupra mediului, cu posibilitatea de a urmări, analiza și raporta date de mediu fiabile, iar anul trecut compania a lansat Net Zero Cloud 2.0, care a integrat soluții din întregul portofoliu Salesforce pentru a adăuga tehnologia de colaborare a furnizorilor de la Slack și utilizarea tablourilor de bord CRM de la Tableau, companie din cadrul Salesforce, pentru a oferi informații despre sustenabilitate. În decembrie 2022, Salesforce a adăugat capabilități de gestionare a datelor sociale și de guvernanță la Net Zero Cloud, odată cu lansarea soluției Automate ESG Reporting.

Cu noul SASB Report Builder, compania adaugă capacitățile de raportare ESG ale platformei cu posibilitatea de a genera rapoarte ESG în 14 industrii din sectoare, inclusiv bunuri de consum, sectorul financiar, servicii și tehnologie și comunicații.

Ari Alexander, vicepreședinte și director general, Salesforce Net Zero Cloud, a declarat: „În ceea ce privește Salesforce Net Zero Cloud: „Extinderea Net Zero Cloud cu SASB Report Builder este un pas următor semnificativ pentru a ajuta organizațiile să își automatizeze și să își eficientizeze procesul de raportare ESG. Mergând mai departe, vedem un potențial extraordinar în puterea inteligenței artificiale generative pentru a genera și mai multă eficiență în ceea ce privește raportarea ESG și pentru a adăuga valoare pentru clienții noștri – ajutându-i să economisească timp și costuri în timp ce îmbunătățesc starea lumii.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *