Photo 32953121 © Konradbak | Dreamstime.com

Reprezentarea corporală și retailul de modă în România: Aproape jumătate dintre români consideră că industria modei promovează standarde realiste ale corpului

Un procent de 43% de femei și 49% de bărbați din România, participanți la un sondaj, consideră că industria modei promovează standarde realiste ale corpului.

Interesant este faptul că atunci când au fost întrebați dacă standardele sunt mai nerealiste pentru un gen decât pentru altul, 58% dintre respondenții masculini au spus că ele sunt la fel de nerealiste pentru ambele categorii, un procent mai mare decât cel al femeilor de aceeași părere (51%), arată datele platformei Glami.

Care sunt tipurile corporale ce nu sunt reprezentate suficient în moda românească

Femeile care au participat la sondajul GLAMI în România descriu situația consumatorilor subreprezentați în publicitatea dedicată articolelor vestimentare astfel: 43% consideră că persoanele în etate și de vârstă mijlocie nu au expunere suficientă, 50% dintre respondente consideră că persoanele cu proporții corporale diferite față de cele standard (altele decât siluetele clepsidră în cazul femeilor sau șoldurile înguste în cazul bărbaților) nu sunt suficient reprezentate în moda din țara noastră, 36% consideră că persoanele plus size nu sunt suficient de prezente în reclamele de modă, 27% cred că persoanele scunde nu au vizibilitate, persoanele cu greutate medie nu sunt expuse în opinia a 26% dintre participanții la studiu.

De asemenea, mai sunt subreprezentate tipurile de corpuri cu dizabilități vizibile – pentru 21% dintre cei care au participat la sondaj, persoanele cu anomalii ale pielii – pentru 9% din cei care au răspuns, persoanele foarte slabe – pentru 8% dintre cei chestionați, persoanele înalte – pentru 7% dintre respondenți, persoanele cu o constituție atletică – pentru 6% dintre români. 

De cealaltă parte, iată ce au răspuns bărbații: persoanele cu proporții corporale diferite față de cele standard (altele decât siluetele clepsidră în cazul femeilor sau șoldurile înguste în cazul bărbaților) – 39% dintre participanții la studiu cred că acestea nu sunt suficient reprezentate, persoanele în etate și de vârstă mijlocie – 23% dintre respondenți au considerat că nu au prezență suficientă în modă, persoanele plus size – 20% dintre bărbați au considerat că nu sunt suficient de prezente în reclamele/imagistica de modă din țara noastră, persoanele scunde – procentul celor care nu le-au considerat prezente este de 19%, persoanele cu greutate medie – 24% dintre respondenți au spus ca acestea nu se bucură de expunere, tipurile de corpuri cu dizabilități vizibile – 15% dintre participanți consideră că nu au reprezentare suficientă, persoanele cu anomalii ale pielii – 5% dintre chestionați au spus că nu sunt suficient de vizibile, persoanele foarte slabe – 12% dintre participanți nu le văd suficient de prezente în modă, persoanele înalte – 11% dintre cei care au luat parte la sondaj nu le percep ca fiind destul de bine reprezentate în modă, persoanele cu o constituție atletică – un procent de 7% dintre cei care au răspuns la întrebări au spus că nu sunt vizibile în reclamele ori prezentările de produse/pe podiumuri.

Sumarizând, 77% dintre femeile participante la studiu consideră că publicul, cu varietatea sa de forme corporale, ar trebui să se simtă inclus în industria modei, în timp ce bărbații împărtășesc această opinie într-un procent de 64%.

Au conceptele de body positivity și acceptare un rol în decizia de cumpărare?

Da, chiar unul de-a dreptul semnificativ! 49% dintre respondente și 46% dintre respondenții din România au fost influențați să cumpere articole de modă de la un anumit brand dacă au simțit că acesta are o atitudine pozitivă față de incluziunea mai multor tipuri corporale.

Totuși, 42% dintre femei și, în egală măsură, 42% dintre bărbați sunt neutri față de achiziționarea articolelor vestimentare de la branduri care nu au reprezentat diferite tipuri și forme corporale în reclame.

Rezultatele sondajului provin din chestionarul completat de 3.092 de utilizatori români ai GLAMI.ro. 78% din eșantion a fost format femei, 21% din bărbați, iar un procent de 1% nu și-a precizat sexul. Colectarea datelor a avut loc în primele zece zile ale lunii iunie, anul 2023.

GLAMI România este un motor de căutare pentru fashion și a fost lansat în iunie 2017. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *