Transavia, liderul pieței de carne de pui, vrea să investească în producție de energie verde dedicată autoconsumului, precum și în soluții de eficiență energetică, în contextul în care compania vrea să își asigure aproape în integralitate energia electrică necesară până la finalul anului 2023, conform unui comunicat de presă.
Prin proiectele deja demarate, Transavia intenționează să amplaseze anul acesta peste 22.000 de panouri fotovoltaice care vor produce energie verde.
Cei peste 100.000 de metri pătrați de panouri voltaice, cu o capacitate instalată, de 10 MWh anual, vor acoperi aproximativ 30% din consumul anual de electricitate al companiei. Suplimentar, pe lângă panourile fotovoltaice, Transavia va implementa și două proiecte de cogenerare de înaltă eficiență electrică și termică.
„Ambiția noastră este să ne asigurăm, până la finalul anului 2023, aproape în integralitate energia electrică necesară. De aceea, investim masiv în energia verde și soluții de eficiență energetică ce vor contribui la rezultatele noastre pe termen lung. Doar în prima etapă, concentrată în anul în curs, vom acoperi circa o treime din necesarul de energie electrică pentru facilitățile noastre, creând și un avantaj unic în piață. Singurul factor care ne-ar putea afecta progresul ar fi funcționarea defectuoasă a lanțurilor logistice. Avem însă încredere că, împreună cu companiile cu care colaborăm în implementarea proiectului, vom găsi soluții astfel încât să reușim până la finalul anului viitor să producem 80-100% din energia de care avem nevoie”, a declarat Ioan Popa, președinte și fondator al Transavia.
Totodată, această etapă va elimina anual cel puțin 4 milioane de kilograme de emisii de CO2, echivalentul emisiilor provenite de la 1778 de autoturisme într-un an, sau a plantării a 187.000 de copaci.