Conglomeratul PepsiCo a anunțat că își dublează ambițiile referitoare pentru acest deceniu și vrea ca 20% din băuturile pe care le comercializează să fie vândute în ambalaje reutilizabile până în anul 2030, potrivit ESG Today.
Într-adevăr, ținta este mai ambițioasă decât cea de 10% anunțată anterior, dar încă una timidă atunci când luăm în calcul faptul că PepsiCo este unul dintre cei mai mari cinci poluatori cu plastic din lume, alături de Coca-Cola, Nestle, Unilever și Procter & Gamble.
PepsiCo a anunțat mai multe măsuri prin care vrea să atingă această țintă, inclusiv prin extinderea activității diviziei SodaStream, responsabile pentru echipamente cu ajutorul cărora consumatorii își pot produce apă carbogazoasă.
Compania SodaStream a fost cumpărată de PepsiCo în 2018, într-o tranzacție de peste 3,2 miliarde de dolari. Reprezentanții SodaStream au anunțat în 2021 că își propun să determine evitarea utilizării a aproape 78 de miliarde de sticle de plastic de unică folosință până în 2025.
În continuare, PepsiCo vrea să încheie parteneriate cu firmele de îmbuteliere, pentru ca acestea să își extindă gama de produse reutilizabile din plastic, precum și gama de produse din sticlă.
Anterior, conglomeratul PepsiCo și-a asumat că până în 2030 va reduce cu 50% utilizarea ambalajelor din plastic aflat la primul ciclu de viață, în timp ce va utiliza plastic reciclat în proporție de 50%.