Primăria Parisului va impune taxe de parcare mai mari proprietarilor de SUV-uri în lupta sa pentru a reduce poluarea din capitala Franței, anunță The Guardian.
Detaliile privind taxele nu au fost anunțate, dar vor fi luate în considerare dimensiunea, greutatea vehiculului și motorul acestuia.
Vehiculele electrice și cei cu familii numeroase care au nevoie de o mașină mai mare ar putea fi exceptați de la majorarea taxei care va intra în vigoare la 1 ianuarie 2024.
Consilierii parizieni au aprobat măsura printr-un vot unanim luna trecută. Frédéric Badina-Serpette, consilier din partea partidului ecologist EELV, care a propus majorarea taxelor, a declarat: „Am dori ca orașul Paris să modifice prețurile parcărilor cu plată pentru a le face progresive în funcție de greutatea și dimensiunea vehiculelor.”
El a spus că scopul este „să ne concentrăm asupra unei absurdități: auto-besitatea … creșterea inexorabilă a greutății și dimensiunii vehiculelor care circulă în orașele noastre, și în special în Paris”.
Oficialii spun că numărul SUV-urilor din oraș a crescut cu 60% în ultimii patru ani și că acestea reprezintă acum 15% din cele 1,15 milioane de vehicule private parcate în Paris în fiecare seară. Aceștia speră că majorarea taxelor va pune frână acestei creșteri și va încuraja deținerea de vehicule mai ușoare.
„De la 1 ianuarie 2024, proprietarii de SUV-uri se pot aștepta să plătească taxe mai mari pentru a parca în capitala franceză”, a precizat consiliul într-o declarație.
David Belliard, un viceprimar responsabil cu spațiul public și politica de mobilitate, a declarat că SUV-urile sunt incongruente într-un mediu urban.
„Nu există drumuri de pământ , nu există drumuri de munte … SUV-urile sunt absolut inutile în Paris. Mai rău, ele sunt periculoase, greoaie și folosesc prea multe resurse pentru a fi fabricate”, a declarat Belliard.
Cu toate acestea, Pierre Chasseray, un purtător de cuvânt al grupului de apărare a șoferilor 40 millions d’Automobilistes, a declarat că numărul SUV-urilor a crescut deoarece familiile mai numeroase le cumpără pentru a-și înlocui mașinile de transport de persoane.
„Sunt vehicule de familie … folosite pentru a pleca în weekend sau în vacanță. Suntem în favoarea unei mici minorități foarte urbane care a decis să facă din SUV un simbol al luptei împotriva poluării”, a declarat Chasseray pentru Le Parisien.
La Lyon, autoritățile au anunțat, de asemenea, taxe de parcare mai mari în funcție de greutatea vehiculului începând de anul viitor. Se așteaptă ca Grenoble să introducă un sistem similar.