Numărul zborurilor comerciale în Uniunea Europeană era încă, în 2022, sub nivelul din 2019, înaintea pandemiei, iar cel mai sever declin al numărului zborurilor comerciale s-a înregistrat în ianuarie (minus 34% comparativ cu perioada similară din 2019), februarie (minus 33%) şi martie (minus 27%), arată datele publicate vineri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Aviația mondială este responsabilă pentru 2,4% din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Aceste gaze încălzesc atmosfera, contribuind la încălzirea globală și la schimbările climatice.
În următoarele luni din 2022 s-au înregistrat progrese, fiind înregistrate scăderi între 14% şi 16% între mai şi decembrie 2022. Cele mai semnificative redresări au fost raportate în august şi octombrie (ambele cu minus 14%).
În rândul statelor membre UE, Grecia a fost singura ţară care a înregistrat mai multe zboruri în 2022 decât în 2019 (1%). Alte state au fost aproape de o redresare completă, cum ar fi Portugalia (minus 4%), Luxemburg (minus 8%) şi Croaţia (minus 9%). În schimb, cel mai lent ritm al redresării a fost în Slovenia (minus 41%), Cehia (minus 35%), Finlanda (minus 33%) şi Suedia (minus 31%).
În 2022, majoritatea aeroporturilor din UE încă înregistrau scăderi ale numărului zborurilor comerciale comparativ cu 2019.
Cel mai lent s-au redresat aeroporturile din Frankfurt/Main (cu 131.723 zboruri comerciale mai puţine decât în 2019, minus 33%), Munchen (130.715, minus 17%) Dusseldorf (84.542, minus 33%), Krbenhavn/Kastrup (60.520, minus 38%) şi Bruxelles (55.824, minus 45%).