Photo 169874904 © Basphoto | Dreamstime.com

Investițiile în transportul public ar putea crește PIB-ul din Marea Britanie cu 50 de miliarde de lire sterline pe an – raport

Miniștrii din Guvernul Marii Britanii au fost îndemnați să sporească cheltuielile pentru transportul public în Anglia și Țara Galilor pentru a face față urgenței climatice și pentru a aduce înapoi în economie 50 de miliarde de lire sterline pe an, se arată într-un raport al Congresului Sindicatelor (TUC), potrivit The Guardian.

Raportul publicat de TUC, o federație care reprezintă 48 de sindicate, pledează pentru o creștere radicală a investițiilor, solicitând ca 18 miliarde de lire sterline în plus pe an să fie cheltuite pentru operarea trenurilor, tramvaielor și autobuzelor. Investițiile ar contribui la reducerea cu 20% a utilizării mașinilor, la îmbunătățirea calității vieții și la stimularea economiei britanice.

TUC a declarat că propria strategie net zero a guvernului nu a reușit să stabilească modul în care se poate realiza „transferul modal” de la autoturisme, despre care Comitetul independent privind schimbările climatice a afirmat că ar fi necesar – pe lângă trecerea la vehiculele electrice – pentru ca Regatul Unit să reducă emisiile de carbon cu 68% față de nivelurile din 1990 până la sfârșitul deceniului, așa cum s-a angajat în Acordul de la Paris.

Planul TUC, elaborat de organizația caritabilă Transport for Quality of Life, recomandă triplarea subvențiilor anuale pentru autobuze și mai mult decât dublarea cheltuielilor zilnice pentru transportul feroviar de la nivelurile din 2019 – aducând bugetele pentru transportul public aproximativ la nivelurile de finanțare de urgență Covid pe termen lung pentru a ajuta oamenii să treacă de la mașini la transportul durabil.

TUC susține, de asemenea, o investiție de 10 miliarde de lire sterline pe an în infrastructură pe parcursul deceniului, inclusiv construirea integrală a HS2 (o linie de tren de mare viteză), electrificarea întregii rețele feroviare și garantarea unui orar de autobuze din oră în oră pentru fiecare sat.

Potrivit raportului, această investiție ar crește PIB-ul anual cu 52,1 miliarde de lire sterline până în 2030 prin creșterea productivității – o estimare bazată pe comparații cu locații europene cu o mai bună dotare a transportului public – și ar crea 140.000 de noi locuri de muncă în domeniul transporturilor.

Secretarul general al TUC, Paul Nowak, a declarat că organismul „face munca pe care miniștrii conservatori ar fi trebuit să o facă cu strategia lor goală și incompetentă „net zero””.

El a spus: „Toată lumea știe că trebuie să reducem emisiile de dioxid de carbon – și că trecerea la transportul public este o parte importantă a modului de a face acest lucru.

„Investițiile în transportul public ne vor ajuta să atingem țintele net zero și să reducem amenințarea schimbărilor climatice catastrofale. În plus, creează locuri de muncă în toată Anglia și Țara Galilor, stimulează economia în fiecare comunitate și îmbunătățește calitatea vieții tuturor.

„Navetiștii vor avea călătorii mai rapide și mai ieftine spre locul de muncă. Noile conexiuni vor aduce noi întreprinderi în locuri unde oamenii au nevoie de oportunități economice. Vom salva vieți cu un aer mai curat”.

Planul va fi lansat miercuri, la Manchester, de către TUC, alături de primarul din Greater Manchester, Andy Burnham, și de liderii sindicatelor din domeniul transporturilor.

Planul exclude Scoția și Londra, deoarece ambele au stabilit deja planuri de reducere a utilizării mașinilor și de apropiere de obiectivele de zero net.

Un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Transporturi a declarat: „Planul guvernamental de decarbonizare a transporturilor este o cale ambițioasă și credibilă de reducere a emisiilor din transporturi.

„Am electrificat 800 de mile de cale ferată numai în ultimii șase ani, rămânem angajați în planul nostru feroviar integrat, iar construcția HS2 va sprijini 29.000 de locuri de muncă, va impulsiona afacerile în întreaga națiune și va aduce beneficii transformatoare pentru pasageri și comunități pentru generațiile viitoare.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *