Photo 172552805 © Vlad Ispas | Dreamstime.com

Industria auto riscă să rateze obiectivul climatic cu 75% – studiu susținut de industrie

Potrivit unui studiu susținut de producătorii de vehicule electrice Polestar și Rivian, publicat miercuri, este posibil ca industria auto să nu atingă obiectivele privind schimbările climatice cu 75%, scrie Reuters.

Studiul, denumit Pathway Report, susține că industria va depăși dramatic obiectivul setat de Grupul interguvernamental de experți privind schimbările climatice de a încerca să limiteze creșterea medie a temperaturii globale la 1,5 grade Celsius până în 2050 dacă producătorii de automobile nu iau măsuri.

„Electrificarea singură nu este soluția – chiar dacă mâine toate mașinile vândute în lume ar fi electrice, tot suntem pe cale să depășim limitele”, au declarat Polestar și Rivian, adăugând că i-au invitat pe cei mai importanți producători auto din lume la o masă rotundă și la o discuție de informare.

Raportul sugerează trei „pârghii” pentru a avea o șansă de a atinge obiectivul până în 2050: includerea unei date ferme de încetare a vânzării de automobile pe bază de combustibili fosili și investiții mai mari în capacitățile de producție a automobilelor electrice; crearea mai multor opțiuni de încărcare ecologice prin investiții în alimentarea rețelelor globale cu energie regenerabilă; și concentrarea pe lanțuri de aprovizionare mai durabile.

În ultimul deceniu, obiectivele climatice au fost în prim-planul priorităților constructorilor de automobile, pe măsură ce clienții au devenit din ce în ce mai atenți la sustenabilitate, iar recenta criză energetică și războiul din Ucraina au subliniat importanța accelerării tranziției ecologice.

Constructorul auto suedez Volvo Cars se numără printre cei care și-au asumat obiective ambițioase, promițând că până în 2030 va vinde numai mașini electrice. De asemenea, plănuiește să reducă emisiile pe întregul său lanț valoric, urmărind să devină o companie neutră din punct de vedere climatic până în 2040. Alți producători de automobile au obiective similare.

În ciuda voinței producătorilor auto de a face această schimbare, condițiile geopolitice și macroeconomice au continuat să îngreuneze viața industriei, cu costuri mai mari, penurie de componente și probleme legate de lanțul de aprovizionare.

Rivian este una dintre companiile care s-a confruntat cu dificultăți în ceea ce privește accelerarea producției pentru vehiculele sale și a fost presată și mai mult de faptul că gigantul EV Tesla (și-a redus prețurile. La începutul lunii februarie, Rivian a declarat că va concedia 6% din forța sa de muncă într-un efort de reducere a costurilor.

Furnizorii auto se luptă, de asemenea, să facă față costurilor suplimentare pentru a-și face componentele durabile, pentru a îndeplini obiectivele de sustenabilitate ale producătorilor auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *