Photo 102624134 © Lovelyday12 | Dreamstime.com

Holcim România lansează un tip de ciment cu 30% mai puține emisii de CO2

Holcim România anunță că adoptă un model de decarbonizare a business-ului, în patru piloni, desfășurat pe întreg lanțul valoric al sectorului de construcții și lansează ECOPlanet PLUS, ciment aditivat însăcuit cu performanță ridicată și peste 30% mai puține emisii de CO2, în tranziția spre Net Zero.

Toate acestea în contextul lansării unei noi identități vizuale, atât la nivel de companie, cât și pentru noua gamă integrată de produse la sac, aliniate identității globale, din dorința de a vorbi cu o singură voce despre ambiția de a deveni lider global în soluții de construcție inovatoare și sustenabile.

„Este un moment important din viața companiei noastre în procesul de realizare a obiectivelor Net Zero și în eforturile de a deveni lider în soluții inovatoare și sustenabile de construcție. Lumea este în continuă schimbare, iar nevoia de soluții sustenabile este esențială pentru a construi mai bine pentru generațiile următoare. Ne angajăm ca până în 2030 să reducem cu 50% amprenta netă de carbon în producția de material cimentos față de anul începerii activității în România. De la începerea activității Holcim în România și până în prezent am realizat investiții esențiale pentru modernizarea, tehnologizarea și decarbonizarea operațiunilor, care se ridică la peste 900 de milioane de euro, pentru a susține misiunea noastră ambițioasă”, a declarat Bogdan Dobre, CEO Holcim România și Market Head Moldova.

Un model integrat de decarbonizare în patru piloni

Holcim își propune decarbonizareabusiness-ului, pe un model bazat pe patru piloni, de la operațiuni, la formulări inovatoare ale produselor și până la faza de construcție și utilizare a clădirilor.

”7% din emisiile globale de CO2 sunt generate de industria cimentului. Suntem conștienți de rolul și responsabilitatea noastră în privința transformării operațiunilor noastre în operațiuni mai verzi, proces prin care ne propunem în Holcim România o țintă de reducere cu 50% a amprentei de CO2 în producția de ciment până în 2030, comparativ cu anul începerii activității în România. În cei peste 25 de ani de activitate în România, Holcim și-a redus deja cu peste 25% emisiile nete de CO2 și a crescut cu 25% eficiența energetică”, arată compania într-un comunicat.

Astfel, eforturile Holcim pentru îndeplinirea obiectivului de a decarboniza operațiunile Holcim România, ca prim pilon strategic al modelului de decarbonizare, sunt direcționate spre:

1. Reducerea emisiilor din procesul de producție

  • Holcim România se aliniază la strategia de circularitate a Grupului în ceea ce privește utilizarea de materii prime alternative. Compania înlocuiește la nivel global materiile prime naturale, cum ar fi calcarul, cu peste 20 de materii alternative cu emisii scăzute de carbon, cum ar fi deșeuri din construcții și demolări. De asemenea, tot la nivel global, intensifică ulilizarea de materii prime alternative, care contribuie decarbonizarea cimentului cu până la 50% față de cimentul Portland obișnuit. 

2. Reducerea emisiilor din combustibili și energie electrică

  • Fabricile noastre din întreaga lume sunt alimentate cu combustibili alternativi, folosind materiale la finalul ciclului lor de viață, de la biomasă, la deșeuri municipale. În România, compania își propune ca până în 2030 să depășească media europeană a fabricilor Holcim din Uniunea Europeană de 60% rata de substituire a energiei termice industriale produse din combustibili clasici fosili cu energie alternativă recuperată din deșeuri (anvelope uzate, deșeuri municipale și industriale etc).
  • De asemenea, folosește energie regenerabilă în toate locațiile sale, iar pentru îmbunătățirea eficienței energetice investește în instalații de recuperare a energiei termice reziduale și în înlocuirea echipamentelor consumatoare de energie cu echipamente moderne. De asemenea, Holcim spune că își propune realizarea de achiziții dedicate de energie din surse regenerabile, având planificate investiții pentru creșterea constantă a gradului de utilizare a acesteia în punctele sale de lucru. 

Lansarea ecoplanet plus, ciment aditivat însăcuit, cu 30% mai puține emisii de co2

După lansarea în 2021 a primului ciment verde vrac ECOPlanet și a gamei de betoane verzi ECOPact, Holcim lansează ECOPlanet PLUS, ciment aditivat însăcuit cu performanță ridicată și 30% mai puține emisii de CO2.

”Lansarea ECOPlanet PLUS se aliniază promisiunii brandului Holcim, de accelerare a tranziției către construcții sustenabile. ECOPlanet PLUS este o soluție de clasă climatică A, un ciment cu performanță ridicată și 30% mai puține emisii de CO2, față de cimentul de referință la nivel european”, mai arată sursa citată. 

Pentru producerea ECOPlanet PLUS se folosesc tehnologii moderne și materii prime din surse gestionate responsabil. Acest nou produs contribuie la îmbunătățirea aspectelor de mediu prin conservarea resurselor naturale prin conținutul de materiale reciclate, dar și prin utilizarea surselor de energie verde.

Noul ciment este ideal pentru aplicații multiple, asigurând obținerea unor rezultate superioare în mod constant, conform clasei de rezistență. ECOPlanet PLUS este dezvoltat pentru asigurarea durabilității construcțiilor rezidențiale, comerciale și industriale, inclusiv pentru lucrări de renovare și modernizare. 

Noua viziune de brand

Noua identitate vizuală este modernă, în culorile naturii, orientată spre viitor. Încapsulează o ofertă holistică, dezvoltată în cei patru piloni ai decarbonizării construcțiilor. La nivel de Grup, reprezintă angajamentul față de transformarea verde, de la pământ (prin ciment), până la cer (prin clădiri semețe). 

Holcim este în centru și conectează toate dimensiunile mediului construit – circular – cu posibilități infinite: „Tranziția spre net zero necesită o colaborare fără precedent pe întreg lanțul valoric. Suntem conștienți de rolul nostru în industrie și în lumea în care trăim, astfel încercăm la rândul nostru să ne responsabilizăm colaboratorii, stimulând tranziția la un mediu construit sustenabil prin promovarea soluțiilor verzi. Iar noua identitate vizuală, atât prin culori, cât și prin mesajul aspirațional, arată că ne asumăm să construim o lume mai verde, mai inteligentă, pentru toți”, a adăugat Bogdan Dobre, CEO Holcim România & Market Head Moldova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *