Photo 229119874 © Oleksandra Troian | Dreamstime.com

Greenwashing de la mic la mare: Peste 50% din consumatori sunt sceptici față de sustenabilitatea pretinsă de branduri în toate industriile

Peste jumătate dintre respondenți unui studiu realizat la nivel global, inclusiv România, consideră că în toate brandurile din toate industriile au acțiuni de greenwashing, chiar și în sectoarele „născute-curate”, cum ar fi vehiculele electrice sau produsele vegane. 

Sectoarele cu „cele mai vinovate” branduri, potrivit consumatorilor, sunt rețelele de socializare (60%), carnea și produsele din carne (58%) și îmbrăcămintea, încălțămintea (57%). Chiar dacă mărcile din categoriile hrană pentru animalele de companie și produse de igienă pentru bebeluși se află în partea de jos a clasamentului privind îngrijorarea că ceea ce fac mărcile în materie de sustenabilitate este doar de fațadă (greenwashing), totuși o proporție semnificativă a consumatorilor – mai mult de 4 din 10 – consideră că brandurile din aceste sectoare transmit informații false sau inexacte cu privire la eforturile lor de sustenabilitate.

Potrivit analizei Kantar, continuă să existe o disonanță între ceea ce ar dori să facă și ceea ce reușesc să facă consumatorii în materie de sustenabilitate – cunoscut drept „decalajul dintre intenție și acțiune „. Cea mai mare discrepanță există în cazul industriei de petrol și gaze (66%) și îmbrăcăminte, încălțăminte (63%). Sectoarele care se descurcă cel mai bine din acest punct de vedere sunt divertismentul pentru acasă (de ex. servicii de streaming TV precum Netflix sau streaming de muzică precum Spotify, jocuri video etc.) (48%) și vehiculele electrice (50%).

Bazat pe 26.000 de interviuri din întreaga lume (inclusiv România) și în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU, raportul clasifică 42 de sectoare în funcție de acțiunile de sustenabilitate desfășurate de mărcile din aceste sectoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *