PPC anunță finalizarea tranzacției prin care a achiziționat participațiile deținute de către Grupul Enel în România, aceasta fiind prima sa extindere majoră pe piața externă, potrivit unui comunicat de presă.
Finalizarea tranzacției reprezintă un eveniment de referință pentru strategia de creștere a PPC, prin achiziționarea unui portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile (deopotrivă finalizate și în curs de dezvoltare), dar și a operațiunilor de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, arată comunicatul.
PPC a plătit aproximativ 1,240 miliarde de euro, echivalentul unei valori a companiilor de aproximativ 1,9 miliarde de euro (100% din acțiuni).
„Obiectivul PPC este de a deveni lider pe piața energiei curate în Europa de Sud-Est, cu un plan de investiții axat pe regenerabile. Achiziția activităților Enel din România este alegerea ideală atât din punct de vedere geografic, cât și din punct de vedere al afacerilor. Vreau să mulțumesc tuturor echipelor care au contribuit la finalizarea cu succes a tranzacției. Astăzi, începem procesul de creștere și transformare în România, motivați de dorința de a deveni cea mai importantă companie de energie din țară”, a declarat Georgios Stassis, președinte și CEO al PPC.
Ca urmare a finalizării achiziției operațiunilor Enel din România, Grupul PPC ajunge la aproape 9 milioane de clienți, iar capacitatea sa totală instalată de producție de energie din surse regenerabile (energie hidroelectrică, eoliană, fotovoltaică etc.) crește la aproximativ 4,4 GW.