Photo 12028869 © Marcin Okupniak | Dreamstime.com

Ford pune capăt unei ere: ultima Fiesta iese de pe linia de producție

Ultimele maşini Ford Fiesta vor ieşi vineri de pe liniile de asamblare ale fabricii din Koln, Germania, după 47 de ani de producţie a acestui model, scrie CNBC. Compania va investi, în schimb, în producția de mașini electrice.

Fiesta a fost vândut în peste 50 de țări, cu peste 22 de milioane de vehicule produse începând din 1976, dar vineri va fi fabricat ultimul model nou.

În semn de recunoaștere a importanței sale, gigantul auto va păstra ultimele două Fiesta, pe care le va plasa în flotele sale de vehicule de patrimoniu din Marea Britanie și Germania.

„La Ford în Europa, facem rapid tranziția către un viitor electric”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford într-un comunicat.

„Ca parte a acestei tranziții, producția modelului Fiesta în Köln, Germania, va fi întreruptă la 7 iulie 2023, iar o nouă eră la Centrul de vehicule electrice din Köln va începe”, au adăugat aceștia.

Într-un anunț făcut anul trecut, Ford a spus că producția modelului Fiesta – o mașină mai mică, cu un design distinctiv – va înceta.

Compania urmărește o strategie de electrificare și a declarat anterior că toată gama sa de vehicule de pasageri din Europa „va fi capabilă de emisii zero” până la jumătatea anului 2026. Aceasta vizează o gamă complet electrică în Europa până în 2030.

Aceste măsuri vin în contextul în care țările din Europa încearcă să renunțe la vehiculele care utilizează combustibili fosili.

Marea Britanie, de exemplu, vrea să oprească vânzarea de mașini și camionete noi pe motorină și benzină până în 2030 și va cere, începând cu 2035, ca toate mașinile și camionetele noi să aibă emisii zero la țeava de eșapament.

Uniunea Europeană, pe care Marea Britanie a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, dorește, de asemenea, să reducă emisiile generate de transportul rutier.

În comentariul trimis la CNBC prin e-mail, David Leggett, analist auto la GlobalData, a declarat că a existat „o schimbare a pieței din Europa către SUV-urile compacte”.

„În cazul Ford, aceasta ar prefera să vândă mai degrabă Puma, care are o marjă mai mare, decât hatchback-urile mici”, a adăugat el. „De asemenea, Ford Focus va dispărea din dealerii europeni în 2025”.

Leggett a susținut că raționalizarea liniilor de modele reflectă, în parte, „nevoia de a investi mai mult în modele electrificate”.

„Deficitul global de semiconductori care a urmat pandemiei a grăbit, de asemenea, această tendință, deoarece producătorii au prioritizat modelele cu marje mai mari pentru a părăsi fabricile”, a spus el.

„Hatchback-urile mici, precum Fiesta, vin cu marje de profit notorii de subțiri”, a adăugat el. „De îndată ce volumele scad, acestea pot părea rapid nesustenabile”.

Leggett s-a referit, de asemenea, la intensificarea concurenței, menționând că un „val de EV-uri chinezești” se află pe drum. „Pe scurt, nu există niciun motiv real pentru investiția de a reînnoi o gamă de modele precum Fiesta. La fel ca și Focus, și-a trăit ziua de glorie. Totuși, a fost o mașină grozavă pentru Ford.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *