Constructorul auto american Ford Motor a anunțat că lucrează la o mulțime de noi modele hibride, scrie CNBC.
„Veți vedea mult mai multe sisteme hibride din partea noastră”, a declarat directorul general Jim Farley, după ce compania a raportat rezultatele din al doilea trimestru, care au dezvăluit pierderi tot mai mari la unitatea sa de vehicule electrice.
Comentariile sunt ușor contrare mesajelor recente ale constructorilor auto din Detroit, care au lăudat performanța și popularitatea preferințelor complet electrice, în timp ce industria se străduiește să atingă obiectivele privind vehiculele electrice. Cu toate acestea, hype-ul hibrid se încadrează mai mult în linia liderului mondial în materie de hibrizi, Toyota, care s-a confruntat cu critici pentru ceea ce unii au considerat a fi rezistență la tranziția EV.
Pentru a fi clar, Ford nu se îndepărtează de EV, deși CEO-ul a declarat că accelerarea EV ar putea dura mai mult decât a anticipat anterior.
Dar chiar dacă cheltuiește miliarde pentru a crește producția de vehicule electrice, Ford plănuiește să aducă pe piață mai multe opțiuni hibride, datorită succesului pe care îl au opțiunile sale actuale pe benzină și electricitate.
„Am fost surprinși, sincer, de popularitatea sistemelor hibride pentru F-150”, a declarat Farley în timpul teleconferinței Ford privind câștigurile din al doilea trimestru. Mai mult de 10% dintre clienții pick-up-ului F-150 optează pentru modelul hibrid, a spus Farley, iar acest procent a crescut.
Ford oferă, de asemenea, o versiune hibridă a micului său pick-up Maverick.
Acesta a avut un succes și mai mare, a spus Farley, mai mult de jumătate dintre cumpărătorii de Maverick – 56% – alegând sistemul de propulsie hibrid opțional de 1.500 de dolari în locul motorului standard cu patru cilindri.
Dar de ce să se dubleze miza pe hibrizi chiar în momentul în care industria face un mare pas spre EV-uri pure?
„Ceea ce îi place cu adevărat clientului este atunci când luăm un sistem hibrid care este mai eficient pentru anumite cicluri de funcționare și apoi adăugăm noi capacități datorită bateriilor”, a spus Farley.
Printre aceste noi capacități se numără: Sistemul „Pro Power Onboard” de la Ford, care oferă clienților posibilitatea de a folosi energia electrică a camionului prin intermediul prizelor din platforma camionului pentru a alimenta uneltele de pe un șantier sau un frigider la o petrecere la grătar, eliminând necesitatea de a transporta un generator separat.
„Observăm că multor clienți le place această combinație de utilizare a bateriilor pentru altceva decât pentru a deplasa vehiculul”, a declarat Farley. „Și astfel ascultăm piața.”
Ford a promovat intens capacitățile pickup-ului său F-150 Lightning cu baterii electrice, care oferă capacitatea de a alimenta o întreagă casă timp de câteva zile.
S-ar putea ca, ascultând opiniile clienților, Ford să fi stabilit că popularitatea acestei capacități depășește dorința de a trece la un sistem complet electric. După cum au remarcat joi directorii, adoptarea vehiculelor electrice avansează mai încet decât se așteptau.
Așa că, între timp, Ford poate oferi șoferilor dornici de energie, dar reticenți față de EV, o opțiune intermediară, cu opțiuni hibride în gama sa cu combustie internă.
Astfel, între timp, Ford poate oferi șoferilor dornici de putere, dar care se feresc de vehicule electrice, o opțiune intermediară, cu opțiuni hibride în toată gama sa de motoare cu combustie internă.
„Dar nu vă gândiți la ele în sensul tradițional al unui Escape hibrid sau al unui Prius [Toyota]”, a spus Farley. „Probabil că vor ieși la iveală în mod diferit decât cred majoritatea oamenilor”.
„Iar clienților le place asta”.