Photo 119934396 © Veerathada Khaipet | Dreamstime.com

Euro 7: UE a introdus limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi a anvelopelor

Consiliul și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la standardul Euro 7. Noul regulament stabilește norme mai adecvate pentru emisiile vehiculelor și urmărește să reducă și mai mult emisiile de poluanți atmosferici provenite din transportul rutier și, pentru prima dată, acoperă autoturismele, camionetele și vehiculele grele într-un singur act juridic, anunță, într-un comunicat, președinția spaniolă a consiliului.

Acordul provizoriu la care s-a ajuns va menține limitele de emisii Euro 6 pentru autoturisme și camionete, dar va reduce limitele pentru autobuze și camioane. De asemenea, acesta introduce limite pentru particulele emise de frâne (în special la vehiculele electrice) și cerințe privind durata de viață.

Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile de particule de frână și de abraziune a pneurilor. De asemenea, acesta stabilește limite pentru durabilitatea bateriei.

Astfel, acordul stabilește limite de emisii de particule ale sistemului de frânare (PM10) pentru autoturisme și camionete (3mg/km pentru vehiculele pur electrice; 7mg/km pentru majoritatea vehiculelor cu motor cu ardere internă, hibride electrice și cu pile de combustie și 11mg/km pentru vehiculele comerciale).

De asemenea, introduce cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor la autoturismele electrice și hibride (80% de la începutul duratei de viață până la cinci ani sau 100 000 km și 72% până la opt ani sau 160 000 km) și la camionete (75% de la începutul duratei de viață până la cinci ani sau 100 000 km și 67% până la opt ani sau 160 000 km).

Foto: ID 119934396 © Veerathada Khaipet | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *