Photo 258626918 / Pollution © Witsarut Sakorn | Dreamstime.com

Disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor, principala provocare în adoptarea economiei circulare în România – studiu

Deși privită în general optimist, principala provocare întâmpinată în adoptarea economiei circulare în România este disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor din această categorie, potrivit unui studiu realizat de Flip, startup românesc care a dezvoltat o platformă de recondiționare a telefoanelor și tabletelor, despre gradul de familiaritate al companiilor din România cu principiile economiei circulare

Astfel, 33% în cazul clienților Flip și 41% în cazul eșantionului general au indicat disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor, urmată de rezistența la schimbare (27%) în rândul clienților Flip, în timp ce în rândul populației generale a doua mare provocare este de natură financiară (30%), urmată însă de aproape de rezistența la schimbare menționată anterior (29%).

Dintre obstacolele percepute în adoptarea unor practici de consum mai responsabile, în rândul clienților Flip, acestea sunt: obișnuința cu procedurile actuale, lipsa de resurse și cunoștințe, obstacolele financiare și cele de reglementare. În rândul populației generale, este vorba de lipsa de resurse și cunoștințe în domeniu, obstacolele financiare, obișnuința cu procedurile actuale și disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor.

În plus, în funcție de dimensiunea companiilor incluse în studiu, sunt diferențe în ceea ce privește importanța obstacolelor. În general, studiul relevă o deschidere mai mare a companiilor mici, antreprenoriale, și a companiilor medii pentru identificarea și implementarea unor soluții de reducere a impactului asupra mediului specifice economiei circulare. Acest lucru poate fi explicat în parte de flexibilitatea mai ridicată a acestor companii, dar și de dorința de a economisi și de a avea o abordarea mai prietenoasă cu mediul înconjurător.

Studiul a fost inițiat de Flip și realizat de iZi data, pe un eșantion de 631 de persoane juridice din România, dintre care 262 clienți Flip Business, de la micro-intreprinderi până la IMM-uri și corporate. În timpul completării sondajului toți participanții la studiu au fost expuși la definiția economiei circulare. Colectarea datelor s-a realizat în perioada aprilie-august 2023, iar metoda de colectare a datelor a fost cercetare cantitativă prin interviuri online (CAWI).

În etapa de interpretare a datelor, companiile mici au fost definite ca cele ce au între 0-9 angajați, companiile medii între 10-49 de angajați, iar companiile mari cele ce au peste 50 de angajați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *