Photo 51419405 © László Mráz | Dreamstime.com

Comisia Europeană vrea ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero din 2030

Comisia Europeană propune un nou plan ambițios prin care solicită ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero din 2030, potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar.

„Pentru a ne atinge obiectivele climatice şi de reducere la zero a poluării, toate componentele sectorului transporturilor trebuie să contribuie în mod activ. În 2050, aproape toate vehiculele de pe drumurile noastre trebuie să aibă emisii zero. Legea europeană a climei impune acest lucru, oraşele noastre solicită acest lucru şi producătorii noştri se pregătesc în acest sens. Prin propunerea de astăzi, ne asigurăm că noile camioane devin din ce în ce mai puţin poluante şi că mai multe autobuze cu emisii zero vor circula prin oraşele noastre”, a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.

Tot astăzi, Comisia a ratificat și obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme și camioane.

Executivul comunitar subliniază că sectorul transporturilor – camioanele, autobuzele urbane şi autobuzele pe distanţe lungi sunt responsabile pentru peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din UE şi pentru mai mult de 25% din emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier. Aceste noi standarde mai stricte de emisii ar asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie la trecerea la o mobilitate cu emisii zero şi la îndeplinirea obiectivelor UE privind clima şi de reducere la zero a poluării.

Emisiile din sectorul vehiculelor grele au crescut de la an la an începând din 2014, cu excepţia anului 2020, din cauza pandemiei de COVID-19. În special în sectorul transportului de marfă, emisiile cresc rapid. Acest lucru se datorează în principal creşterii cererii de transport rutier, care se preconizează că va continua să crească în viitor. În 2019, emisiile provenite din transportul de mărfuri au fost cu 44 % mai mari decât emisiile din sectorul aviaţiei şi cu 37% mai mari decât emisiile generate de transportul maritim.

Marea majoritate a vehiculelor grele din parcul de vehicule al UE (99%) funcţionează în prezent cu motoare cu ardere internă, alimentate în mare parte cu combustibili fosili importaţi, cum ar fi motorina. Acest lucru contribuie la dependenţa energetică a UE şi la volatilitatea actuală a pieţei energiei.

Pentru a sprijini această propunere, investiţiile trebuie canalizate către vehicule cu emisii zero şi către infrastructura de reîncărcare şi de realimentare, iar Comisia a propus deja Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi pentru a dezvolta infrastructura de încărcare necesară pentru a sprijini tranziţia verde a sectorului vehiculelor grele. În special, Comisia a propus instalarea la intervale regulate a punctelor de încărcare şi de alimentare pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică şi la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen. Comisia colaborează intens cu colegiuitorii pentru a finaliza negocierile cu privire la aceste propuneri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *