Coca-Cola HBC România, Kaufland România, Banca Transilvania, Greenpoint Management și Autonom Services sunt cele mai transparente companii din România, conform ediției din 2023 a indexului de sustenabilitate realizat de The Azores Sustainability & CSR Services, conform unui comunicat de presă.
Transparența este un pas important, dar este doar o piesă din puzzle-ul sustenabilității. Acest scor de transparență reflectă mai mult perseverența companiilor de a realiza rapoarte non-financiare aliniate unor standarde globale.
Această nuanță este importantă pentru a avea sens că un gigant precum Coca-Cola deschide topul „celor mai transparente companii din România”, în timp ce este unul dintre cei mai mari poluatori cu plastic din întreaga lume, având mai multe tipuri de impact negativ la scară globală.
În ceea ce privește indexul Azores, acesta a analizat rapoartele de sustenabilitate ale marilor companii din România, cu minimum 500 de angajați, aferente anului 2022. Rapoartele au fost evaluate pe baza unui tabel de punctaj cu 11 categorii, 78 de indicatori de sustenabilitate și 201 datapoints. În total, 22 de companii din România au îndeplinit mai multe criterii și au obținut scoruri de peste 51 de puncte.
Cele mai mari punctaje au fost obținute de Coca-Cola HBC România (97 de puncte), Kaufland România (93 de puncte), Banca Transilvania (93 de puncte), Greenpoint Management (93 de puncte), Autonom Services (92 de puncte), Antibiotice (90 de puncte), Raiffeisen Bank (90 de puncte), Romgaz (88 de puncte), Romstal (87 de puncte) și Autoklass (86 de puncte).
Aceștia au fost încadrați la așa-numita categorie „gold”. Mai departe, categoria „silver” este formată din Penny România (84 de puncte), One United Properties (82 de puncte), Teraplast (82 de puncte), LIDL România (79 de puncte), Groupama Asigurări (75 de puncte), Auchan România (73 de puncte), Adrem (73 de puncte), Transelectrica (67 de puncte) și Roca Industry (66 de puncte).
La categoria „bronze” au fost introduce Regina Maria (63 de puncte), Omniasig (54 de puncte) și Nuclearelectrica (51 de puncte).
Este important să înțelegem că abia în următorii ani depunerea unui raport de sustenabilitate sau non-financiar va deveni obligatoriu treptat pentru din ce în ce mai multe companii, ceea ce înseamnă că ar trebui să vedem mai mulți candidați, cel puțin în ceea ce privește transparența.
Photo 126151904 © Chaloemphon Wanitcharoentham | Dreamstime.com