Photo 167931602 © Grzegorz Czapski | Dreamstime.com

Cele mai cunoscute vedete din Marea Britanie solicită îmbunătățirea sustenabilității în industria filmului și a televiziunii

Unele vedete de cinema insistă să aibă avioane private sau o escortă de poliție care să le însoțească vehiculele. George Clooney și-a instalat o cadă cu hidromasaj și o cabană pe plajă lângă rulota sa. Rihanna a cerut un covor cu imprimeu animal print și perdele din sifon „albastru-gheață”. Mulți specifică tipuri de mâncare, gustări, băuturi și flori.

Dar unele dintre cele mai cunoscute vedete din Marea Britanie iau acum atitudine împotriva „riderilor” celebri, susținând o campanie de îmbunătățire a sustenabilității în industria filmului și a televiziunii, transmite The Guardian.

Mai mult de 100 de actori au fost de acord să ia în considerare și să reducă impactul asupra carbonului al cerințelor sau condițiilor atașate la contractele lor, cunoscute sub numele de „riders”.

Printre aceștia se numără Ben Whishaw, Mark Rylance, Harriet Walter, Juliet Stevenson, Gemma Arterton, David Harewood, Bill Nighy, Miranda Richardson, Paapa Essiedu, Bella Ramsey, Adrian Dunbar și Romola Garai.

Essiedu a declarat: „Această vară a pus în evidență realitatea că dezastrul climatic nu este o problemă a viitorului, ci una a prezentului. Practicile normale acceptate ale industriei cinematografice sunt pline de risipă și de o lipsă de conștientizare a pagubelor pe care le provocăm planetei noastre. Dar aceste practici pot fi contestate și schimbate.”

Rylance a declarat că industria cinematografică este „notorie pentru risipa și practicile sale neecologice”, adăugând: „Doar pentru că nu putem face totul, nu înseamnă că nu putem face nimic.”

Ramsey a spus: „Putem face toate filmele din lume despre schimbările climatice, dar dacă nu suntem conștienți de mediu în procesul de realizare a acestora, eforturile noastre sunt superficiale”.

Campania Green Rider va fi lansată marți de sindicatul actorilor Equity în cadrul festivalului internațional de televiziune de la Edinburgh.

Equity a declarat că dorește să promoveze o „schimbare culturală” – una în care statutul este „măsurat în funcție de influența pozitivă, nu de avantajele care dăunează climei”.

Inițiativa oferă un cadru pe care actorii îl pot folosi pentru a negocia practici mai bune în industrie. Aceștia pot adăuga o clauză ecologică la contractele lor pentru a insista asupra unei abordări mai durabile.

De asemenea, ei pot negocia clauze specifice, cum ar fi respingerea călătoriilor cu avionul privat, insistența asupra vehiculelor cu propulsie electrică sau a călătoriilor cu trenul cu emisii reduse de dioxid de carbon, opțiunea pentru rulote sau cabinete neexclusive pentru a reduce consumul de energie și reciclarea decorurilor și a costumelor.

Susținătorii campaniei se angajează să ia în considerare costul de mediu al alimentelor și al cererilor de confort care necesită ca alergătorii de producție să plece în afara locului de desfășurare.

Equity este în discuții cu BBC, ITV Studios și Sky Studios pentru a implementa inițiativa în cadrul unor producții viitoare.

Danusia Samal și Will Attenborough, care sunt membri ai rețelei Equity for a Green New Deal și care conduc campania pentru rideri, au declarat: „Știm cu toții că ne aflăm într-o criză. Ceea ce nu vedem întotdeauna este puterea enormă pe care o avem de a schimba această situație.

„Atunci când lucrătorii din domeniul artei s-au unit, am jucat rolul nostru în declanșarea unor schimbări culturale majore, de la boicotul din anii 1980 împotriva Apartheidului la #MeToo. În timpul pandemiei, industria noastră s-a adaptat în moduri pe care nu ni le-am imaginat niciodată. Am mai făcut-o înainte și suntem pregătiți să o facem din nou.

„Atunci când vă înscrieți pentru a utiliza rider-ul, vă alăturați unei mișcări de oameni care își joacă rolul de a ecologiza industria noastră, care nu mai măsoară valoarea noastră prin cantitatea de resurse pe care o consumăm, ci prin influența pozitivă și comportamentul responsabil. Așa cum demonstrează actorii și scriitorii greviști din SUA, suntem o forță de care trebuie să ținem cont atunci când ne unim și cerem mai mult.”

În timpul turneului său Last Girl on Earth din 2010, Rihanna a cerut 11 cabinete și birouri, inclusiv unul cu o „canapea confortabilă de 1,80 m (suficient de largă pentru ca ea să se întindă pe ea și uneori să tragă un pui de somn)”.

Un „covor mare trebuie să fie de pluș și cu imprimeu animal print… și CURAT, deoarece va merge pe el desculță”. Pernele trebuie să fie „cu imprimeuri de animale (ghepard, leopard) (FĂRĂ paiete)”. Perdelele de culoare închisă trebuie să aibă „sifon albastru înghețat drapat frumos deasupra/pe deasupra”, a adăugat călărețul.

În timp ce filma filmul SF „Gravity”, Clooney ar fi avut o cadă cu hidromasaj, o cabană pe plajă, o zonă de terasă și un teren de baschet instalate în apropierea rulotei sale de la studiourile Shepperton din Surrey.

Beyoncé a cerut ca vestiarul ei să fie încălzit la 25,6 grade Celsius și ca baia ei să fie aprovizionată cu „minimum patru prosoape albe noi”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *