BMW Group continuă să investească în producția de componente electronice la uzina din Leipzig și în viitorul amplasamentului. Compania a semnat un contract de închiriere pentru o suprafață de teren în afara incintei fabricii, în zona industrială nordică – care găzduiește și instalația existentă, scrie ESG News.
Noul teren care va fi folosit de BMW are o suprafață totală de 12 hectare, din care opt vor fi construite în prima etapă a construcției. Astfel, se va produce o hală logistică pentru actuala generație de baterii de înaltă tensiune de generația a cincea și o clădire de birouri, ambele urmând să fie finalizate la mijlocul anului 2024.
Pentru a marca începerea construcției Centrului de aprovizionare Nord, Petra Peterhänsel, directorul fabricii, Jens Köhler, președintele comitetului de întreprindere, Frank Hager, șeful de producție pentru baterii de înaltă tensiune, Clemens Schülke, primar și consilier pentru afaceri, muncă și digital în orașul Leipzig și Anja Hähle-Posselt, director al Biroului pentru dezvoltare economică al orașului Leipzig, au fost însoțiți de Karsten Dickerboom, reprezentant al companiei de construcții Max Bögl Stiftung & Co KG, pentru a efectua întoarcerea simbolică a primului gazon.
Construirea viitorului
„În prezent, producția de automobile face parte din ADN-ul economic al orașului Leipzig la fel de mult ca și târgul comercial. Suntem încântați că un cluster deja puternic se dezvoltă în continuare. În plus, accentul va fi pus pe o amprentă ecologică pe tot parcursul producției.
Prin această extindere, BMW transmite un semnal clar cu privire la Leipzig ca hub și la electromobilitate. Suntem bucuroși să fim parteneri ai companiei și să sprijinim dezvoltarea pozitivă a acestor zone”, a declarat primarul Clemens Schülke.
Directorul uzinei, Petra Peterhänsel, consideră, de asemenea, că tranziția către electromobilitate este un element important în dezvoltarea uzinei: „Leipzig continuă să meargă înainte. Realizând BMW i3, am fost pionierul BMW Group în domeniul electromobilității. Acum, odată cu dezvoltarea producției de componente electronice și cu viitoarea lansare a modelului MINI Countryman, viitorul prinde deja contur.”
Investiții în tranziția către electromobilitate
În prima etapă a construcției, vor fi ridicate un depozit, o clădire de birouri cu două etaje și un tunel de încărcare cu o suprafață brută combinată de 38.000 m2. Există, de asemenea, planuri pentru o a doua etapă de construcție, ceea ce va duce investiția totală la până la 100 de milioane de euro. Când toate lucrările de construcție vor fi finalizate, noile clădiri de la Centrul de Aprovizionare Nord vor oferi locuri de muncă pentru aproximativ 500 de angajați.
Până în 2026, BMW Group își propune ca cel puțin unul din trei automobile noi vândute să fie complet electric, astfel încât nevoia de baterii de înaltă tensiune va crește. Uzina din Leipzig este deja o piatră de temelie în furnizarea de componente electronice pentru rețeaua de producție și furnizează unul din trei module de baterii pentru vehiculele complet electrice ale BMW Group. Printre acestea se numără BMW iX1, BMW i5 și BMW iX.
Potrivit BMW, uzina Leipzig își asumă acest rol și mai mult, cu o clădire care îndeplinește toate cerințele structurale pentru manipularea componentelor de înaltă tensiune.
Dincolo de conformitate: Standarde de mediu stricte
La planificarea halei de logistică, echipa a aplicat standarde de mediu stricte care depășesc cerințele legale. De exemplu, clădirile nu vor fi alimentate cu combustibili fosili. Sistemele fotovoltaice de pe acoperișul halei vor genera aproximativ 3.000 kW în timpul operațiunilor de vârf. În plus, hala va fi încălzită de o pompă de căldură. Clădirea de birouri va avea un acoperiș verde, iar copacii amplasați în puncte strategice de-a lungul fațadei vor menține temperaturile interioare răcoroase atunci când vremea de afară este călduroasă.
Spațiul exterior va fi amenajat cu peste 5.700 de arbuști și arbori noi. Acest lucru va continua eforturile orașului Leipzig și ale BMW Group de a mări inelul verde din jurul fabricii din zona industrială nordică. Zonele exterioare vor fi iluminate cu lumini care nu afectează insectele, iar locurile de parcare vor fi dotate cu puncte de încărcare electrică pentru autoturisme și camioane, astfel încât vehiculele grele de marfă electrice să poată circula între uzină și depozit.
Producția de componente electronice ca motor pentru viitorul orașului Leipzig
Unul dintre motoarele care stau la baza extinderii extinse care se face în prezent la Uzina Leipzig – atât în incintă, cât și în afara acesteia – este producția de componente electronice. Măsurile vor proteja locurile de muncă existente și vor crește numărul de noi locuri de muncă.
În momentul de față, peste 800 de angajați lucrează în producția de componente electronice în Leipzig, numărul acestora urmând să ajungă la peste 1.000 până în 2024. Alte locuri de muncă vor fi create cu furnizorii de servicii.
Începând de anul viitor, BMW Plant Leipzig va derula toate cele trei etape ale procesului de producție a bateriilor de înaltă tensiune: acoperirea celulelor, producția de module și asamblarea bateriilor de înaltă tensiune. Capacitatea de producție de componente electronice a crescut constant începând cu 2021, iar în prezent celulele de baterii sunt acoperite și asamblate în module acolo. Unul din trei module de baterii pentru vehiculele complet electrice ale BMW Group provine deja din Leipzig în prezent, iar un sistem de asamblare a bateriilor se află în prezent în construcție, urmând să intre în funcțiune la începutul anului viitor. BMW Group investește până la 1 miliard de euro în extinderea producției de componente electronice la Leipzig.
Odată cu încetarea treptată a producției BMW i3, în 2024, Uzina Leipzig va lansa următorul model complet electric: noul MINI Countryman. Crossoverul va fi disponibil cu posibilitatea de a alege între motoare cu combustie sau o propulsie complet electrică, bateriile de înaltă tensiune pentru aceasta din urmă fiind fabricate direct în atelierele Uzinei Leipzig.