Photo 172025885 © Ilja Enger Tsizikov | Dreamstime.com

Biletul de 49 de euro din Germania duce la o creștere de 25% a călătoriilor cu emisii reduse de carbon

Un program de creștere a gradului de utilizare a transportului public în Germania a care a introdus bilete de tren în valoare de 49 de euro pe lună, a dus la o creștere cu 25% a numărului de pasageri pe serviciile regionale ale companiei feroviare naționale Deutsche Bahn, potrivit directorului general al DB Regio, Evelyn Palla, scrie Euronews Green.

Lansat în luna mai, „D-Ticket” le permite oamenilor să ia atâtea autobuze și trenuri locale sau regionale în întreaga țară câte au nevoie. Acesta include populara rețea S-Bahn din Berlin.

Comparând numărul de călători cu luna aprilie, „Deutschlandticket” este „deja un mare succes”, a declarat Palla pentru ziarul german RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).

Vorbind pentru agenția germană de știri DPA, ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a descris, de asemenea, biletul ca fiind „cu adevărat un mare succes”.

Cum a schimbat Deutschlandticket obiceiurile de călătorie ale oamenilor?

De la 1 mai, datele Deutsche Bahn arată că germanii folosesc biletul D-Ticket pentru a parcurge „distanțe semnificativ mai mari”.

În timpul verii, rutele către coastă și munte se dovedesc a fi deosebit de populare. Acest lucru sugerează că acest sistem le permite oamenilor să ia decizii de călătorie mai durabile în timpul vacanțelor lor.

Cu toate că, așa cum recunoaște Palla, acest flux sezonier explică, de asemenea, parțial creșterea recentă a numărului de călătorii.

„Faptul că trenurile au fost mai pline în lunile mai și iunie decât în aprilie se datorează, de asemenea, sărbătorilor legale și sezonului de vacanță”, spune ea.

„Cele puțin mai puțin de trei luni de când avem acum Deutschlandticket nu sunt încă suficiente pentru a contura o imagine exactă”.

Cu toate acestea, cifrele arată o tendință promițătoare. În mai puțin de trei luni de la introducerea sa, transportul public local (ÖPNV) a înregistrat aproape un milion de clienți noi, subliniază Wissing.

„Și noi am crescut numărul de abonați care sunt ferm angajați în transportul public. Asta înseamnă că nu există doar o utilizare ocazională, ci o utilizare zilnică.”

Cererea de bilete este în continuare ridicată. Potrivit Asociației companiilor de transport germane (VDV), 9,6 milioane de pasageri au folosit abonamentul D-Ticket la data de 20 iunie.

Va rămâne biletul de 49 de euro din Germania?
În unele regiuni, „oamenii călătoreau la fel de mult ca în vara cu 9 euro”, a declarat Palla pentru RND.

În cadrul ofertei de 9 euro pe lună, care s-a desfășurat în perioada iunie-august a anului trecut, s-au vândut 52 de milioane de bilete și s-au evitat aproximativ 1,8 milioane de tone de emisii de CO2.

Deși a fost incredibil de populară și a adus beneficii semnificative pentru climă, abonamentul ultra ieftin a costat statul prea mult pentru a putea fi prelungit.

Există un semn de întrebare cu privire la durata de valabilitate a abonamentului de 49 de euro din acest an, iar șefii din domeniul transporturilor au avertizat în luna mai că și acesta ar putea fi nesustenabil.

Dar Wissing a dat o notă de speranță. Cu cât sunt mai mulți abonați, cu atât mai ieftin va fi Deutschlandticket pe termen lung.

„De aceea, trebuie să ne asigurăm că cât mai mulți oameni folosesc permanent biletul.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *