Photo 4323951 © Zoommer | Dreamstime.com

60% dintre analiști spun că afirmațiile companiilor privind ESG nu sunt susținute de acțiuni – studiu

Aproximativ 60% dintre analiști estimează că acreditările ESG promovate de companiile pe care le acoperă nu sunt susținute de acțiunile acestora, deși companiile devin mai receptive în ceea ce privește aspectele ESG, pe măsură ce companiile leagă din ce în ce mai mult factorii de sustenabilitate de remunerare și atribuie supravegherea ESG la nivelul consiliului de administrație, potrivit unui nou sondaj realizat de managerul de investiții Fidelity International, citat de ESG Today.

Pentru acest studiu, intitulat „2023 Fidelity International ESG Analyst Survey”, Fidelity a intervievat 123 de analiști interni din cadrul echipelor de acțiuni, venit fix, credit privat și investiții durabile ale firmei, agregând informații de jos în sus din aproximativ 15.000 de interacțiuni cu companii.

Sondajul a arătat că, deși companiile par să integreze din ce în ce mai mult considerentele ESG în activitățile și planurile lor, multe dintre ele nu sunt încă pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele de sustenabilitate și multe dintre ele par să supraestimeze afirmațiile ESG în raport cu acțiunile lor.

În timp ce majoritatea multinaționalelor din lumea dezvoltată s-au angajat acum să atingă obiective de zero emisii nete, de exemplu, mai puțin de 60% dintre acestea sunt pe drumul cel bun pentru a reduce emisiile la zero emisii nete până în 2050, potrivit sondajului, care a constatat că doar 57% dintre acestea cheltuiesc în prezent suficient pentru a atinge zero emisii nete până în 2050, companiile europene fiind în frunte cu 69%, iar cele nord-americane cu 53%.

Estimările analiștilor cu privire la companiile care vor reuși să atingă nivelul zero net până în 2030 au scăzut ușor față de anul trecut, analiștii prognozând acum că 24% dintre companiile lor vor atinge acest obiectiv, față de 25% anul trecut, cu scăderi mai accentuate în Europa (25% anul acesta față de 31% anul trecut) și Japonia (27% anul acesta față de 31% anul trecut), în timp ce America de Nord s-a îmbunătățit la 23% de la 20%, iar China la 29% de la 23%.

Declinul survine în condițiile în care companiile se confruntă cu tensiuni cauzate de condițiile economice slabe la nivel mondial, ceea ce pune presiune asupra lor pentru a se concentra pe rezultate mai imediate în locul problemelor de sustenabilitate pe termen lung.

Analistul sectorului imobiliar din China al Fidelity International, Ming Gong, a declarat: „Majoritatea companiilor mele sunt fie în incapacitate de plată, fie profund stresate. ESG a fost la un nivel scăzut în prioritățile lor și foarte probabil că va rămâne așa și în următoarele 12 luni”.

Unul dintre factorii cheie care împiedică progresul și investițiile în vederea atingerii obiectivelor climatice ale companiilor este un decalaj tehnologic. Laura Stafford, analist în domeniul mineritului și al materiilor prime, a declarat:

„În multe cazuri, tehnologia nu există încă. Cei care au ca obiectiv zero net până în 2050 nu au încă o foaie de parcurs clară cu privire la modul în care vor ajunge acolo, astfel încât este imposibil de spus cât de mult capital va fi necesar.”

În timp ce companiile par să nu fie încă pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele climatice, sondajul a relevat o mai mare concentrare asupra aspectelor ESG în multe companii, 73% dintre analiști afirmând că societățile lor sunt receptive în ceea ce privește aspectele ESG, mai mult de 50% dintre ei declarând că remunerația conducerii este acum legată de obiectivele privind emisiile și peste 60% dintre companii au acum o supraveghere a sustenabilității la nivelul consiliului de administrație.

Cu toate acestea, sondajul a indicat că mai multe companii ar putea să își supraestimeze declarațiile ESG, aproape 60% dintre analiști răspunzând că societățile lor promovează acreditări ESG „moderat” sau „semnificativ” mai bune decât justifică acțiunile lor. Această constatare a fost deosebit de pronunțată în sectorul energetic, unde doar 17% au declarat că acțiunile companiilor lor sunt cel puțin pe măsura eforturilor de promovare a acreditărilor ESG.

Jenn-Hui Tan, Global Head of Stewardship and Sustainable Investing la Fidelity International, a declarat: „Sondajul nostru ESG Analyst Survey ne întreabă dacă planurile net zero ale companiilor sunt suficiente. Răspunsul este: nu încă și este nevoie de un efort colectiv mai mare. Finanțarea suplimentară, inovarea tehnologică și reglementarea sunt doar câteva dintre domeniile identificate dacă vrem să reducem decalajul dintre ambiție și realitate. Dar corporațiile nu pot face acest lucru singure. Guvernele, ca factori de decizie politică, au un rol esențial în crearea unui mediu propice tranziției, la fel ca și sectorul financiar prin implicarea investitorilor, acțiunile acționarilor și alocarea activelor.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *