Uniunea Europeană și Germania au ajuns la un acord în acest weekend cu privire la viitorul motoarelor cu combustie în Europa, ceea ce ar trebui să pună capăt unei dispute de ultim moment care a blocat o legislație cheie pentru tranziția blocului european spre o economie mai verde, potrivit Reuters.
Acordul a fost criticat de organizațiile de mediu pentru că arată cum UE a decis în favoarea Germaniei. Va fi permisă vânzarea unor anumite motoare cu combustie și dincolo de anul 2035, mai exact a celor care funcționează cu așa-numiți e-fuels.
În luna martie, statele membre se pregăteau să voteze pentru interzicerea vânzărilor de automobile noi care emit dioxid de carbon din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiţi pentru 55”. Totuși, votul a fost amânat după ce Germania a pus sub semnul întrebării forma pachetului și a apărut în ultima clipă cu solicitarea referitoare la e-fuels.
Germania are o industrie auto puternică, iar anumiți jucători importanți din această piață au influențat decizia politicienilor nemți de a se opune în ultima clipă votului pentru a se asigura că anumite vehicule cu motoare cu combustie pot fi vândute în continuare și după deadline-ul 2035.
Volker Wissing, ministrul german al Transporturilor, a declarat că pachetul european are „cale liberă” după acordul la care a ajuns Germania cu UE la finalul săptămânii.
„Vehiculele cu motoare cu combustie internă pot să fie înregistrate și după anul 2035 dacă funcțonează exclusiv cu combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a declarat Wissing.
Reprezentanții grupului de mediu Greenpeace au avertizat că acest acord reprezintă un pas în spate pe drumul protecției climatice. Aceștia susțin că Europa a acceptat un compromis care este dăunător și care subminează eforturile de tranziție din sectorul transporturilor.