Parlamentarii din Parlamentul European și din Consiliu au ajuns joi la un acord provizoriu privind noile norme propuse pentru consolidarea standardelor de emisii pentru vehiculele grele, inclusiv o cerință de reducere cu 90% a emisiilor pentru camioanele mari până în 2040, scrie ESG Today.
Cerințele provizorii suplimentare acoperite de standardul convenit includ reduceri ale emisiilor de 45% din 2030 și de 65% din 2035.
Printre cele mai semnificative schimbări aduse de noul acord față de propunerea inițială a Comisiei, din februarie 2023, se numără o extindere a domeniului de aplicare a regulamentului, care vizează ca aproape toate vehiculele de mare tonaj să fie supuse obiectivelor de reducere a emisiilor, inclusiv camioanele mai mici, autobuzele urbane, autocarele și remorcile, permițând în același timp derogări, cum ar fi producătorii de volume mici și vehiculele utilizate în minerit, silvicultură și agricultură, precum și vehiculele utilizate de forțele armate, serviciile de pompieri sau în cadrul protecției civile, al ordinii publice și al asistenței medicale.
În plus, acordul extinde domeniul de aplicare a regulamentului la vehiculele profesionale, cum ar fi camioanele de gunoi sau betonierele, începând cu 2035, introducând totodată un obiectiv de emisii zero de 100% în 2035 pentru autobuzele urbane, cu un obiectiv intermediar de 90% în 2030.
Foto: ID 213740511 © Maksim Safaniuk|Dreamstime.com