Comisia Europeană a elaborat un plan care permite vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie internă care funcționează numai cu combustibili nepoluanți de tip e-fuel, în încercarea de a rezolva o dispută cu Germania privind eliminarea treptată a mașinilor cu motoare cu combustie din UE începând cu 2035, anunță Reuters.
Proiectul, consultat marți de Reuters, sugerează crearea unui nou tip de categorie de vehicule în Uniunea Europeană pentru mașinile care pot funcționa doar cu combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.
Astfel de vehicule ar trebui să folosească o tehnologie care să le împiedice să circule dacă sunt folosiți alți combustibili, se arată în proiect. Acest lucru ar include un „sistem de inducere a alimentării” care să oprească pornirea mașinii în cazul în care aceasta este alimentată cu combustibili care nu sunt neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, se arată în proiect.
Propunerea ar putea oferi o cale pentru ca producătorii de automobile să continue să vândă vehicule cu motoare cu combustie după 2035, dată la care o lege UE planificată va interzice vânzarea de mașini noi cu emisii de CO2.
După luni de negocieri, țările UE și Parlamentul European au convenit asupra legii anul trecut. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins luna aceasta alte țări prin depunerea unor obiecții de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de votul final care ar fi dus la intrarea în vigoare a acesteia.
Principala cerință a ministerului este ca UE să permită vânzarea de mașini noi care să funcționeze cu combustibili electronici după 2035. Ministerul nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Luni, ministerul a declarat că discuțiile cu Comisia cu privire la încetarea planificată a noilor motoare cu combustie începând cu 2035 avansează, dar a adăugat că nu poate spune când se va ajunge la un acord.