Ministrul britanic al Dezvoltării Internaționale, Andrew Mitchell, a minimalizat perspectivele de a impune o taxă pentru cei care călătoresc frecvent pentru a ajuta la finanțarea salvării și reabilitării țărilor sărace afectate de dezastre climatice, anunță The Guardian.
O mică taxă pe biletele de avion este una dintre cele câteva idei lansate de țările în curs de dezvoltare pentru a furniza bani pentru fondul pentru pierderi și daune.
Fondul a fost înființat la summitul ONU privind clima de la COP28, dar este extrem de subfinanțat, doar 700 de milioane de dolari fiind promiși până în prezent. Nevoile țărilor în curs de dezvoltare vor ajunge la sute de miliarde pe an și este puțin probabil ca aceste nevoi să fie acoperite doar din bugetele publice ale țărilor dezvoltate, astfel încât majoritatea țărilor sunt de acord că trebuie găsite noi surse de finanțare.
O taxă pentru companiile aeriene este una dintre cele mai importante, dar Mitchell a precizat că ar putea avea dificultăți în a obține sprijinul guvernului britanic. El a declarat pentru The Guardian la Cop28 că aceasta nu este o poziție oficială, ci propriul său punct de vedere. Cu toate acestea, Rishi Sunak a acționat anterior pentru a reduce taxele pentru pasagerii aerieni în Marea Britanie, așa că nu ar fi de mirare dacă acesta s-ar opune prin veto altor taxe pe zboruri.
Taxa pentru pasagerii frecvenți a fost propusă anul trecut de grupul V20 al celor mai vulnerabile țări din lume și se bucură de un sprijin larg în rândul multor țări dezvoltate și în curs de dezvoltare.
Foto: ID 105370170 © Dezzor | Dreamstime.com