Sursă foto: Bosch

Stefan Hartung, CEO Bosch: Cel mai important este că acțiunea climatică necesită cooperare la nivel internațional. Criza energetică și climatică sporește cererea de tehnologie neutră din punct de vedere climatic

Acțiunea climatică are nevoie de cooperare la nivel internațional, iar dezvoltarea viitoare a surselor regenerabile de energie este o modalitate de a soluționa obiectivele contradictorii ale sustenabilității ecologice și economice, consideră, Stefan Hartung, CEO al companiei Bosch.

Reprezentantul companiei spune, într-un comunicat de presă, că schimbările de pe piață și din mediul tehnologic determinate de conectivitate, automatizare și electrificare, în special, împreună cu importanța crescândă a sustenabilității, vor fi factori de creștere în anii următori. Cererea suplimentară în regiunile emergente, precum țările ASEAN, va iniția o creștere viitoare a pieței. În acest context, Hartung consideră compania ca fiind bine poziționată, în contextul situației economice și politicii energetice.

Cu toate acestea, penuria de energie care determină inflația ar putea avea un impact negativ asupra consumului și, prin urmare, asupra stabilității monetare, pe termen lung. Din acest motiv, el a salutat introducerea unei politici monetare restrictive de către banca centrală. În același timp, a avertizat împotriva formării de blocuri economice globale. „O fragmentare a sistemelor economice amenință puterea de inovare și prosperitatea generală”, a declarat Hartung. „Cel mai important, acțiunea climatică are nevoie de cooperare la nivel internațional”.

Hartung consideră că dezvoltarea viitoare a surselor regenerabile de energie este o modalitate de a soluționa obiectivele contradictorii ale sustenabilității ecologice și economice.

„Transformarea sistemelor energetice trebuie să rămână la prețuri accesibile, nu trebuie să ducă la întreruperi în alimentarea cu energie electrică a întreprinderilor sau a gospodăriilor și ar trebui să renunțe la combustibilii fosili ori de câte ori este posibil”, a declarat acesta, într-un comunicat de presă.

Bosch își joacă rolul în acest sens, a spus el, accelerând ritmul în ceea ce privește tehnologia pilelor de combustie și hidrogen. „În ceea ce privește electromobilitatea, înregistrăm un nivel constant ridicat de comenzi”, a spus Hartung. „Ca urmare, Bosch se așteaptă să înregistreze vânzări de 6 miliarde de euro în acest segment până în 2026. În China, se preconizează că afacerile cu punți și motoare electrice vor înregistra deja profit în acest an”.

Tehnologie neutră din punct de vedere climatic: criza energetică stimulează cererea

În ciuda tuturor provocărilor pe care le prezintă, criza energetică și climatică sporește cererea globală de tehnologie neutră din punct de vedere climatic. Acest lucru deschide o varietate de noi perspective și pentru Bosch: compania generează deja vânzări de peste 20 de miliarde de euro cu produse de uz casnic.

„Portofoliul nostru de produse poate influența în mod pozitiv aproximativ 90% din consumul de energie în locuință”, a declarat Dr. Christian Fischer, vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch, care este, de asemenea, responsabil pentru activitatea companiei în domeniul tehnologiei pentru construcții și clădiri. „Din această cifră, 85% se referă la încălzire și apă caldă și 15% la electrocasnice”.

În Germania, Bosch a crescut deja vânzările unitare de pompe de căldură cu 50 de procente în 2022. Se preconizează că piața europeană a pompelor de căldură va crește cu 25 până la 35 de procente anual până în 2025 și cu aproape 40 de procente la Bosch, ceea ce îi va permite să câștige cotă de piață. Acesta este motivul pentru care compania își extinde capacitatea de producție a pompelor de căldură în Europa: de la începutul anului, o nouă unitate de producție a fost deschisă în Eibelshausen, Germania. Bosch vede un potențial de creștere viitoare în transformarea sistemelor energetice.

„Totuși, această transformare trebuie să fie accesibilă”, a declarat Fischer. „În cazul clădirilor, costul renovării și al modernizării nu trebuie subestimat”. Acest lucru explică de ce Bosch se concentrează pe sistemele de încălzire hibride formate din pompă de căldură și centrală termică pe gaz.

Pentru viitor, vicepreședintele Bosch vede un potențial suplimentar în optimizarea combinată a fluxurilor de energie din vehicule și clădiri: „Electrificăm totul, de la biciclete la sistemul hidraulic – și ne pricepem foarte bine, atât la clădiri, cât și la vehicule”. 

Atractivitatea angajatorului: sustenabilitatea atrage personal calificat

De asemenea, Bosch a înregistrat progrese în implementarea propriilor obiective de sustenabilitate și climă în exercițiul financiar 2022. Pe parcursul anului, compania a crescut ponderea surselor regenerabile de energie în consumul său de energie electrică de la 89 la 94 de procente.

„În 2022 am atins aproape jumătate din obiectivul de economisire a energiei de 1,7 terawați-oră pe care ni l-am propus pentru 2030″, a declarat Filiz Albrecht, membră a consiliului de administrație și director de relații industriale la Robert Bosch GmbH, care este, de asemenea, responsabilă de sustenabilitate.

„În același timp, angajamentul nostru față de sustenabilitate face din Bosch un angajator mai atractiv”. Potrivit lui Albrecht, strategia de sustenabilitate a companiei este un aspect din ce în ce mai important pentru candidați. În vremuri în care personalul calificat este insuficient, găsirea celor mai bune talente din întreaga lume devine, de asemenea, mai dificilă pentru Bosch, a spus ea.

Aceasta a subliniat că India capătă din ce în ce mai multă importanță în competiția pentru experții în software. Bosch are 17.000 de astfel de angajați în această țară, iar la nivel mondial numărul acestora a crescut de la 38.000 la 44.000.

Nevoia de dezvoltatori de software rămâne ridicată; compania se așteaptă să adauge peste 10.000 de persoane până la mijlocul deceniului. „În curând, Bosch va avea peste 50.000 de angajați în domeniul dezvoltării de software”, a declarat Albrecht.

Grupul Bosch dezvoltă, de asemenea, competențele digitale ale angajaților săi de pe linia de asamblare: în acest an, de exemplu, va fi lansat „LernWerk”, o inițiativă în sectorul de activitate Soluții de mobilitate. Obiectivul inițial al acesteia este de a îmbunătăți competențele care vor fi necesare pentru a lucra în „fabrica viitorului” în toate locațiile din Germania.

Grupul Bosch a avut un statut de neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020.

Grupul Bosch este prezent în România de peste 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *