Startup-ul românesc bonapp.eco, care a dezvoltat o aplicație cu ajutorul căreia să combată risipa alimentară, punând în legătură utilizatorii cu comercianții, anunță că, de la lansarea din noiembrie 2021, au fost vândute peste 200.000 de pachete alimentare în București și Cluj-Napoca.
Cantitatea reprezintă un total de 100 de tone de alimente salvate, 10 tone dintre acestea fiind revendicate de utilizatorii aplicației doar în luna septembrie.
Prin intermediul aplicației, disponibilă pe iOS şi Android, utilizatorii pot cumpăra alimente care se apropie de data expirării la un preţ redus de până la 80%.
Înființat de antreprenorii Grégoire Vigroux, Diego Roy de Lachaise si Luka Zivkovic în noiembrie 2021, aplicația a înregistrat, de la lansare, 200.000 de descărcări și ajuns la o cifră de afaceri de 50.000 de euro în septembrie, cu 400% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut.
Aplicația, disponibilă pe iOS și Android, îi conectează utilizatori cu comercianții locali de produse alimentare precum magazine, restaurante, benzinării, brutării, cafenele și hoteluri. De la lansare, 850 de parteneri care s-au alăturat rețelei bonapp.eco în București și Cluj-Napoca.