RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), anunță demararea etapei a doua în cadrul procesului de înregistrare a comercianților care comercializează băuturi. Aceștia trebuie să introducă acum în platformă date despre actualizarea informațiilor referitoare la punctele de vânzare ale.
Este vorba de comercianții care vând băuturi din categoriile bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase, care pun pe piață ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri și care au finalizat înregistrarea pe www.returosgr.ro. Comercianții sunt obligați să înregistreze sau să actualizeze toate punctele de vânzare de la care RetuRO va realiza colectarea ambalajelor SGR.
Aceste locuri sunt denumite Puncte de Vânzare și pot fi: manuale (consumatorii returnează produsele direct la comerciant, în magazin), automate (consumatorii folosesc mașini de colectare automată – RVM) sau exceptate (tipuri de comercianți care nu sunt obligați să opereze un Punct de Vânzare – comercianții de tip HORECA sau cei care pun în vânzare produse exclusiv online sau exclusiv prin intermediul automatelor).
De asemenea, această etapă se adresează atât comercianților care au finalizat procesul de înregistrare, cât și celor care sunt într-un stadiu intermediar.