ID 206672976 © Alexandr Blinov | Dreamstime.com

Reclamele Shell au fost interzise în Marea Britanie din cauza afirmațiilor înșelătoare privind energia curată

Autoritățile din Marea Britanie au interzis mai multe reclamele ale gigantul petrolului și gazelor naturale Shell pentru afirmații înșelătoare cu privire la cât de curată este producția sa globală de energie, potrivit BBC.

Interdicția se aplică unei reclame TV, unui poster afișat în Bristol și unei reclame de pe YouTube, toate difuzate în 2022.

Autoritatea pentru Standardele de Publicitate (ASA) a decis că toate acestea au omis informații despre activitatea mai poluantă a Shell cu combustibili fosili.

Shell a declarat că nu este de acord „în mod „ferm” cu concluziile ASA.

Reclamele nu mai pot fi difuzate în forma lor actuală, a decis ASA.

Shell a declarat că reclamele au fost concepute pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la produsele și serviciile energetice cu emisii reduse în care investește mai mulți bani.

ASA a hotărât că reclama de pe YouTube a dat în mod incorect impresia că produsele energetice cu emisii reduse de carbon reprezintă o proporție semnificativă din produsele energetice ale Shell, când, de fapt, nu este așa.

Shell a declarat că persoanele care au văzut reclamele ar fi fost deja bine informate cu privire la operațiunile sale și ar fi asociat în principal marca cu vânzările de benzină.

Dar ASA a declarat că selecția de reclame a fost de natură să inducă în eroare consumatorii, deoarece „a prezentat în mod eronat contribuția pe care inițiativele cu emisii reduse de dioxid de carbon au avut-o sau o vor avea în viitorul apropiat” în comparație cu restul operațiunilor companiei.

Una dintre reclamele interzise a fost un afiș prezentat în Bristol, cu textul „Bristol este pregătit pentru o energie mai curată”. Acesta includea un text care cita numărul de locuințe din sud-vestul Angliei care foloseau energie electrică din surse regenerabile. ASA a hotărât că afișul a fost înșelător, deoarece dădea impresia că Shell, în ansamblul său, furniza energie mai curată.

„Am considerat, de asemenea, că accentul pus de reclame pe cuvântul „Ready” (gata) a sugerat că produsele energetice cu emisii reduse de carbon, precum cele prezentate în reclame, reprezentau deja o proporție semnificativă din produsele energetice în care Shell a investit și pe care le vinde în Marea Britanie, sau că este posibil să facă acest lucru în viitorul apropiat”, a declarat ASA.

Un purtător de cuvânt al Shell a declarat că decizia ASA „ar putea încetini procesul de orientare a Regatului Unit către energia regenerabilă”.

„Nicio tranziție energetică nu poate avea succes dacă oamenii nu sunt conștienți de alternativele pe care le au la dispoziție. Asta este ceea ce reclamele noastre își propun să arate și de aceea suntem îngrijorați de această decizie lipsită de viziune”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Această decizie vine în contextul în care ASA luptă împotriva companiilor care își supraestimează caracterul ecologic, cunoscut sub numele de „corporate greenwashing”. Anul trecut, ASA a interzis o reclamă Tesco la hamburgerii pe bază de plante, o reclamă Persil și două reclame HSBC pentru afirmațiile lor privind beneficiile pentru mediu, pe care agenția le-a considerat „înșelătoare”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *