Photo 159073834 © Monikabaumbach | Dreamstime.com

Propaganda online amestecă nevoia urgentă de politici climatice cu cele mai controversate subiecte de pe agenda publică, cu scopul de a întârzia schimbarea

Politicile climatice au ajuns incluse în războaiele culturale din mediul online, unde un număr relativ redus de indivizi și grupuri răspândesc informații false și explicații științifice eronate, potrivit unui studiu citat de The Guardian.

Studiul a fost publicat de Institute for Strategic Dialogue și de coaliția Climate Action Against Disinformation. Acesta arată că urgența climatică și măsurile de care avem nevoie pentru a combate această criză ajuns să fie enumerate alături de subiecte considerate controversate, precum rasismul sistematic, drepturile LGBTQ+, accesul la avorturi și campaniile anti-vaccinare.

Totodată, studiul a descoperit că propaganda online se bazează în principal pe „întârziere, distragere și dezinformare” pentru a întârzia acțiunile rapide de care este nevoie în situația de față.

Analiza s-a întins pe ultimele 18 luni și s-a concentrat pe postări din social media referitoare în principal la summitul climatic COP26, care a avut loc anul trecut. Astfel, cei care conduc propaganda au încercat constant să eticheteze toate strategiile climatice anunțate drept nefezabile, prea costisitoare sau ipocrite.

Printre discursurile promovate de propagandă au fost identificate teme precum elitismul și ipocrizia, adică circa 200.000 de mențiuni și postări pe Twitter și Facebook în care se discuta despre un presupus dublu standard al țărilor care cer această schimbare făcând trimitere la ideea de „noua ordine mondială”. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *