BMW plănuiește să elimine complet producția de mașini cu motoare cu ardere internă până la sfârșitul anului 2027, la uzina sa din München, Germania, devenind astfel prima facilitate de producţie a companiei care va asambla doar automobile complet electrice. Grupul bugetează 650 de milioane de euro pentru modernizarea uzinei.
Începând cu 2026, producția modelului Neue Klasse din uzina din München se va desfășura în paralel cu producția modelelor actuale, iar apoi “era vehiculelor cu motoare cu ardere din Munchen se va încheia, la 75 de ani de la lansarea BMW 501 în 1952“.
Planul de modernizare a uzinei, cu 7.800 de angajați din peste 50 de țări, cuprinde construcția a patru noi clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare și un atelier pentru caroserie.
Producția tradițională de motoare a fost mutată în Marea Britanie și Austria. De asemenea, potrivit reprezentanților, 1.200 de angajați au fost deja recalificați sau distribuiți în alte locații.
Cu o vechime de peste o sută de ani, uzina BMW din Munchen, operațională din 1922, este considerată fabrica-mamă a companiei, unde s-au produs inițial motoare de avioane, înainte de automobile.