Denimul, o țesătură de bumbac rezistent, este una dintre cele mai durabile și versatile piese de bază ale garderobei noastre, dar cu peste 1 miliard de perechi vândute în fiecare an, materialul vine și cu un cost de mediu ridicat, scrie Bloomberg.
Începând cu lanurile de bumbac și până ajunge pe rafturile magazinelor de haine, producția unei perechi de blugi presupune un lanț de aprovizionare lung și complicat, care cuprinde mai multe țări și companii.
Iar fiecare pas al producției are un efect semnificativ asupra mediului. Potrivit Levi Strauss & Co, o pereche de blugi 501, modelul emblematic al companiei, a folosit aproape 3.000 de litri de apă până în momentul în care a ajuns la atelier și a emis 20 de kilograme de CO2e (cifra cuprinde toate gazele cu efect de seră) în 2015.
Primul pas pentru a decarboniza producția, este ca originea denimului să fie complet trasabilitată. Dacă un brand nu știe ce se întâmplă în lanțul său de aprovizionare, atunci nu se poate asigura că are un impact pozitiv sau unul negativ.