Primăria din Berlin construiește un tronson pilot pentru un tren magnetic fără șofer care să traverseze orașul și să transporte pasageri și mărfuri, ca parte a încercărilor guvernului local de a îmbunătăți amprenta ecologică a capitalei germane, scrie The Guardian.
Dar ecologiștii au pus la îndoială veridicitatea argumentului conform căruia construcția M-Bahn ar contribui la o mai bună protecție a climei. Tilmann Heuser, de la Asociația pentru Protecția Mediului și a Naturii, a declarat că această idee este „o bătaie de joc pentru toți cei care sunt serioși în ceea ce privește îmbunătățirea rapidă a acțiunilor privind clima”. El a adăugat: „Nu poate fi obiectivul nostru să finanțăm proiecte absurde ca acesta”.
Un tronson pilot de 5-7 km de cale ferată cu levitație magnetică (maglev), cu un cost estimat la 80-85 de milioane de euro, ar putea fi pus în funcțiune în termen de doi ani, a declarat Dirk Stettner, liderul fracțiunii parlamentare a creștin-democraților (CDU). Dar ecologiștii au condamnat planurile, contrazicând afirmațiile CDU potrivit cărora trenurile sunt futuriste și numindu-le, în schimb, scumpe, consumatoare de energie și zadarnice.
Într-un moment în care compania de transport din Berlin, BVG, duce atât de mult lipsă de șoferi încât și-a redus orarul cu aproximativ 7%, Stettner a declarat că faptul că trenul se conduce singur, precum și că este mai ieftin și mai ușor de construit decât o linie de metrou reprezintă un avantaj suplimentar.
Foto 69459278 | Berlin Trains © Felix Pergande | Dreamstime.com