Atunci când cumpără alimente, consumatorii au început să se gândească acum şi la protejarea mediului înconjurător, nu doar la sănătatea lor personală, arată datele unui studiu. Acești consumatori conștienți de problemele de mediu, numiți „Climatarieni”, sunt dispuși să își schimbe obiceiurile alimentare pentru a proteja planeta.
70% dintre consumatorii chestionaţi spun că produsele sănătoase nu ar trebui să dăuneze mediului, în timp ce alți 54% sunt dispuși să își asume responsabilitatea faţă de planetă și să își schimbe dieta pentru a contribui la o lume mai bună.
Aproape jumătate dintre respondenţi au spus că limitează consumul de carne sau exclud complet carnea din alimentaţie. Tetra Pak Index, bazat pe un sondaj realizat în zece țări din întreaga lume de către IPSOS, companie multinaţională de cercetare de piață, a constatat că această tendință de a reduce consumul de carne este un fenomen global. Peste jumătate (56%) dintre respondenți invocă motive de sănătate pentru adoptarea unei diete flexitariene, pescatariene, vegetariene sau vegane, dar peste o treime (36%) menționează în mod specific grija faţă de mediu ca motiv principal pentru această alegere.
Conform studiului, confortul nu mai este pus pe primul plan. Aproape trei din patru consumatori (70%) ar renunţa la comoditate în favoarea unor produse mai sănătoase, ceea ce marchează o schimbare de atitudine semnificativă. Totodată, atenţia acordată menţinerii sănătăţii nu este afectată de creşterea costului vieții, doar 17% dintre respondenţi fiind dispuși să renunţe în climatul economic actual la alimente și băuturi benefice pentru sănătate.
Studiul a fost realizat în parteneriat cu Ipsos, pe baza a 5.000 de interviuri online realizate în următoarele 10 țări: Brazilia, China, Germania, India, Kenya, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie și SUA.
Foto: ID 157547386 © Thanakorn Suppamethasawat |Dreamstime.com