Photo 93072909 © Laurin Rinder | Dreamstime.com

Parlamentul European a adoptat reforma sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii

Parlamentul European a adoptat, marţi, reformele radicale ale pieței de carbon din Uniunea Europeană, care ar trebui să crească costul poluării în Europa în următorii ani și să reducă mai rapid emisiile de CO2, anunță Reuters.

Actele legislative cheie care fac parte din pachetul „Pregătiţi pentru 55 în 2030”, precum reforma sistemului de comercializare a certificatelor de emisii al UE, inclusiv pentru sectorul aerian şi maritim, un nou instrument de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon şi un fond pentru atenuarea impactului social al acţiunilor climatice care va combate sărăcia energetică.

Piața europeană a carbonului obligă centralele electrice și fabricile să cumpere permise de CO2 atunci când poluează. Această piață a redus emisiile acestor sectoare cu 43% din 2005 până în prezent. În prezent sunt revizuite pentru a atinge obiectivele mai ambițioase ale UE în materie de schimbări climatice.

Parlamentul a votat cu o largă majoritate aprobarea unui acord convenit anul trecut de către negociatorii din țările UE și Parlament, pentru a reforma piața carbonului în vederea reducerii emisiilor cu 62% față de nivelurile din 2005 până în 2030.

În cadrul actualizării, fabricile vor pierde permisele gratuite de CO2 pe care le primesc în prezent până în 2034, iar emisiile din transportul maritim vor fi adăugate la piața de CO2 începând cu 2024.

De asemenea, legislatorii au sprijinit planul UE, primul la nivel mondial, de a introduce treptat, începând cu 2026, o taxă pe importurile de bunuri cu emisii ridicate de dioxid de carbon, vizând importurile de oțel, ciment, aluminiu, îngrășăminte, electricitate și hidrogen.

Taxa la frontiera de carbon urmărește să împiedice industriile din UE să fie subminate de concurenții străini mai poluanți, eliminând tentația ca firmele din UE să se mute în regiuni cu norme de mediu mai puțin stricte.

Legile mai au încă nevoie de aprobarea finală din partea țărilor UE, care le vor evalua în următoarele săptămâni.

Această aprobare este, de obicei, o formalitate care se realizează prin intermediul unor acorduri convenite în prealabil, însă procesul a fost perturbat luna trecută, când Germania s-a opus în ultimul moment unei alte politici de eliminare treptată a automobilelor alimentate cu combustibili fosili.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *