Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Organizația Internațională a Consultanților în Comunicare (ICCO), rețea globală a agențiilor de PR au semnat recent un Memorandum de înțelegere (MoU), pentru a răspunde crizei climatice și a aborda provocările constante de comunicare, în domeniu, potrivit unui comunicat de presă.
PNUD este cea mai mare agenție din cadrul Organizației Națiunilor Unite, care conduce lupta împotriva schimbărilor climatice, prin cele 6.000 de proiecte dezvoltate în 170 de țări. ICCO este o federație de organizații naționale și internaționale de PR, având peste 3.000 de agenții membre, în 82 de țări. România a fost invitată să facă parte din rețeaua globală ICCO la conferința de la Johansburg, din mai 2017, devenind astfel un parter activ în rețeaua globală ICCO.
Parteneriatul dintre cele două instituții va lua forma unui grup de lucru specializat în comunicarea în domeniul climei (CCT). Acesta va fi condus de către Chris Pratt, membru al Grupului de Comunicare pe Teme Climatice din cadrul Asociației Britanice de PR și Comunicare (PRCA) și de către Boaz Paldi, Directorul de Creație al PNUD.
Grupul de lucru urmează să se bazeze pe unii dintre cei mai buni comunicatori și strategi de PR din lume, în domeniul climei, pentru a conduce o serie de campanii și de activări, cu scopul de a mobiliza acțiuni pe mai multe piețe globale cheie.
„PR-ul face parte integrantă din lupta împotriva schimbărilor climatice, iar acest lucru este recunoscut de oamenii de știință și de instituții globale precum PNUD. Parteneriatul cu ICCO va contribui la câștigarea atenției mass mediei internaționale și la implicarea ei în campaniile noastre, transmițând mesajele PNUD pe piețele locale, într-un mod care va putea fi înțeles, la nivel local. Planul strategic internațional al ICCO, implică mai multe agenții, și va fi esențial pentru succesul activității noastre. Este o colaborare pe termen lung care poate fi dezvoltată pentru îmbunătățirea vieții pe planetă”, a declarat Boaz Paldi, Directorul de Creație al PNUD.
ICCO va anunța noii membri ai Grupului de Lucru în săptămânile ce urmează. Parteneriatul reprezintă un semnal semnificativ de intenție, din partea PNUD, de a apela la competențele și cunoștințele profesioniștilor creativi din PR, pentru a transmite mesaje cu impact asupra schimbărilor climatice, în comunitățile din întreaga lume.
Foto: 32931103 © Sanja Baljkas | Dreamstime.com