Divizia de vehicule comerciale a Mercedes-Benz pregăteşte o nouă platformă pentru camionetele sale electrice, care va reduce costurile fixe cu 20% până la jumătatea deceniului, compania intenţionând ca modelele electrice să reprezinte 50% din vânzările de furgonete până în 2030, transmite Reuters.
Autoutilitarele electrice ar trebui să reprezinte 20% din vânzări până în 2026, a spus divizia de furgonete a Mercedes-Benz, adăugând că se aşteaptă la marje de două cifre pentru vânzările de modele cu emisii zero până la sfârşitul deceniului.
Toate modelele noi de furgonete de dimensiuni medii şi mari se vor baza pe ceea ce Mercedes a descris ca fiind ”o arhitectură electrică inovatoare, modulară şi scalabilă” numită VAN.EA.
Producătorii de automobile consacraţi au început târziu să producă autoutilitare electrice comerciale, deschizând uşa altor producători de vehicule comerciale electrice (ECV) să obţină un punct de sprijin pe piaţă, cum a făcut-o în Europa marca Maxus, a companiei SAIC Motor din China.
Cererea clienţilor pentru camionete electrice a luat amploare şi este de aşteptat să depăşească oferta pentru câţiva ani de acum înainte.
Mercedes a spus că vede ”un potenţial de creştere semnificativ” în Statele Unite ale Americii pentru camionete comerciale mari premium şi în China pentru camionete private de lux.
Compania se aşteaptă ca vânzările directe online să depăşească 20% până în 2026. În Europa, care reprezintă 60% din vânzările unităţii de autoutilitare, compania se aşteaptă ca mai mult de 75% din vânzări să fie online până atunci.
Mercedes a declarat că intenţionează să reducă costurile fixe în primul rând prin ”procesele de eficientizare şi digitalizare”, vizând o reducere a acestora cu 20% până la jumătatea deceniului, comparativ cu 2019.