Ponderea automobilelor electrice pe piaţa auto din Europa a depăşit, pentru prima dată, pragul de 20% în luna august, conform cifrelor publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Le Figaro.
Luna trecută, în Uniunea Europeană au fost vândute 787.626 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 21% de la an la an. Creșterea a fost deosebit de accentuată pe cele mai mari trei piețe: +37,3% în Germania, +24,3% în Franța și +11,9% în Italia.
„Piața europeană își revine după penuria de componente de anul trecut”, a explicat ACEA într-un comunicat de presă. Cu o creștere a vânzărilor de 118,1% în ritm anual, la 165.165 de unități, reprezentând 21% din înmatriculările de mașini noi, modelele electrice le-au depășit pe cele diesel pentru a doua oară din iunie anul trecut.
În ceea ce privește motorizările, benzina rămâne în frunte cu aproape 33% din piață, mai puțin decât în august 2021 (39%). Mașinile electrice ocupă locul al doilea (24%).
Automobilele cu motoare pe motorină nu mai reprezintă decât 12,5% din piaţa europeană, în scădere faţă de 16,1% în luna august a anului trecut, în timp ce aproximativ 7% din vânzări au fost realizate de modele hibride plug-in, față de 8,5% cu un an înainte.
În total, în primele opt luni ale anului, creșterea a fost de 17,9%, cu 7,1 milioane de mașini vândute, încă sub cele 9 milioane înregistrate în 2019, înainte de pandemia Covid-19.
În rândul mărcilor și producătorilor, grupul Volkswagen rămâne lider de piață, cu 27% din vânzări (209.500 de unități) în august, în fața grupului Stellantis (17%). Renault se află pe locul al treilea, cu 9,5%. Tesla, între timp, a înregistrat cea mai mare creștere în august: +247%, la 27.300 de mașini. Producătorul californian a depășit astfel în special mărcile Fiat, Citroën, Seat, Cupra și Ford.