Photo 23915197 © Radub85 | Dreamstime.com

Marile branduri din industria de fashion au renunțat temporar la utilizarea unui cunoscut indice de sustenabilitate, pe fondul unor acuzații de greenwashing

Mai multe branduri cunoscute de fashion au anunțat în 2022 că renunță temporar la utilizarea unui instrument care determină sustenabilitatea articolelor de îmbrăcăminte, după ce acesta a fost descris drept „greenwashing”, potrivit The Guardian.

Spre exemplu, clienții H&M puteau accesa până acum website-ul companiei pentru a verifica impactul de mediu al 655 de articole vestimentare, în conformitate cu Higg Materials Sustainability Index (MSI) – o suită de instrumente lansată anul trecut de o alianță globală non-profit cunoscută drept Sustainable Apparel Coalition (SAC).

SAC a anunțat că oprește temporar acest instrument după ce autoritatea norvegiană pentru protecția consumatorului (NCA) a avertizat H&M Group să nu utilizeze indicele Higg pentru a-și dovedi ambițiile de sustenabilitate. Dacă firma alege să folosească în continuare acest instrument pentru a se promova drept sustenabilă, ar putea risca să fie amendată.

Norvegienii nu au analizat specific afirmațiile H&M bazate pe indicele Higg, dar le-au analizat pe cele ale companiei Norrona, unde au descoperit că datele sunt înșelătoare și incorecte.

Pe lângă H&M și Norrona, instrumentul lansat de SAC este utilizat de circa 250 de companii, printre care Nike, Primark, Walmart, Boohoo, Amazon sau Tommy Hilfiger.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *