Mai multe branduri cunoscute de fashion au anunțat în 2022 că renunță temporar la utilizarea unui instrument care determină sustenabilitatea articolelor de îmbrăcăminte, după ce acesta a fost descris drept „greenwashing”, potrivit The Guardian.
Spre exemplu, clienții H&M puteau accesa până acum website-ul companiei pentru a verifica impactul de mediu al 655 de articole vestimentare, în conformitate cu Higg Materials Sustainability Index (MSI) – o suită de instrumente lansată anul trecut de o alianță globală non-profit cunoscută drept Sustainable Apparel Coalition (SAC).
SAC a anunțat că oprește temporar acest instrument după ce autoritatea norvegiană pentru protecția consumatorului (NCA) a avertizat H&M Group să nu utilizeze indicele Higg pentru a-și dovedi ambițiile de sustenabilitate. Dacă firma alege să folosească în continuare acest instrument pentru a se promova drept sustenabilă, ar putea risca să fie amendată.
Norvegienii nu au analizat specific afirmațiile H&M bazate pe indicele Higg, dar le-au analizat pe cele ale companiei Norrona, unde au descoperit că datele sunt înșelătoare și incorecte.
Pe lângă H&M și Norrona, instrumentul lansat de SAC este utilizat de circa 250 de companii, printre care Nike, Primark, Walmart, Boohoo, Amazon sau Tommy Hilfiger.